Facebook та Instagram просять дозволів на відстежування даних, щоб «залишатися безкоштовними»
Facebook та Instagram просять дозволів на відстежування даних, щоб «залишатися безкоштовними»

Facebook та Instagram просять дозволів на відстежування даних, щоб «залишатися безкоштовними»

Вітаємо вас на «Хмарочосі»! Ми пишемо про розвиток міст вже 6 років та 283 днів. За цей час ми опублікували вже 13723 новин та статей і продовжуємо це робити щодня. Підтримайте нас щомісячним внеском! За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви сприятимете незалежній роботі редакції і допоможете робити Київ місцем для гідного життя, а діяльність влади – прозорішою.

Facebook та Instagram просять дозволів на відстежування даних, щоб «залишатися безкоштовними» - Фото 1

Фото: Glen Carrie / Unsplash 

Наприкінці жовтня 2020 року Apple випустила оновлення оперативної системи на айфонах, iOS 14, яка дозволяє користувачам відмовитися від відстежування. Тобто кожен застосунок, який захоче отримати доступ до активності користувача в інших програмах та вебсайтах, має запросити дозвіл.

Facebook та Instagram просять дозволів на відстежування даних, щоб «залишатися безкоштовними» - Фото 2

Так програма просить дозволу на вістеження даних

Однак компанія Facebook вирішила боротися з такими обмеженнями і тепер показує користувачу, який оновив систему, спливаючі вікна – у них повідомляється, що дозвіл на відстежування даних допоможе фейсбуку та інстаграму залишатися безкоштовними, повідомляє Verge.

Facebook та Instagram просять дозволів на відстежування даних, щоб «залишатися безкоштовними» - Фото 3

Так Facebook повідомляє, що потребує дозволу, щоб лишатися безкоштовним. Скріншот: twitter.com/ashk4n

На це, зокрема, звернув увагу дослідник технологій Ашкан Солтані.

«Інтернет був “безкоштовним” задовго до “інтернету з рекламною підтримкою”, і ще його переживе… Ревізіоністська історія про те, що техногіганти подарували вам інтернет, – абсолютні вигадки», – коментує він.

Натомість Facebook звинувачує Apple у тому, що та просто запроваджує вигіднішу їй бізнес-модель, яка передбачає, що застосунки менше покладатимуться на рекламу й натомість більше – на підписки, з яких Apple отримує свою частку зиску.

Менше з тим, повідомлення на спливаючих вікнах суперечать багаторічному слогану фейсбуку: «Це безкоштовно і завжди так буде». У 2019 році, утім, компанія прибрала його з головної сторінки соцмережі. Ще раніше засновник Марк Цукерберг припускав, що може з’явитися платний фейсбук як окрема версія. А цьогоріч він назвав Apple одним із найбільших конкурентів Facebook.

«Apple використовує свою позицію панівної платформи, щоб втручатися у роботу наших та інших застосунків, що вона постійно й робить для власної вигоди. Оновлення iOS 14 вплине на розвиток мільйонів бізнесів у світі», – заявив Цукерберг.

Варто зазначити, що оновлення iOS 14 не означає, що користувачі можуть заборонити програмам повністю припинити відстеження їх активності в інтернеті для таргетизації реклами. Йдеться про дозвіл на використання такого інструменту, як Identifier for Advertisers (IDFA), який зіставляв активність користувача у певній програмі з іншою активністю в інтернеті. Розробники, як і раніше, зможуть вільно використовувати інші інструменти, але отримані дані не можна буде передавати іншим компаніям.

Джерело матеріала
loader