/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F34901c2e5c8a1eaa2ecec1fe0231c17c.jpg)
Газові котли та бензинові автомобілі можуть заборонити у всьому світі
Вітаємо вас на «Хмарочосі»! Ми пишемо про розвиток міст вже 6 років та 298 днів. За цей час ми опублікували вже 13873 новин та статей і продовжуємо це робити щодня. Підтримайте нас щомісячним внеском! За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви сприятимете незалежній роботі редакції і допоможете робити Київ місцем для гідного життя, а діяльність влади – прозорішою.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F34901c2e5c8a1eaa2ecec1fe0231c17c.jpg)
Фото: Sue Henderson / Unsplash
Міжнародне енергетичне агентство пропонує заборонити продавати нові бойлери на викопному паливі з 2025 року. Крім того, до 2035 року радять припинити продаж нових бензинових та дизельних автомобілів у всьому світі.
Це один із 400 кроків на шляху до нульових викидів вуглецю, запропонованих агентством у спеціальному звіті. Щоб глобальне потепління обмежилося 1,5 градусами Цельсія, викиди парникових газів мають скоротитися вдвічі до 2030 року, а до 2050-го досягти нуля. План МЕА привітали країни-учасниці Конференції ООН з питань зміни клімату в Глазго, повідомляє ВВС.
Деякі з кроків до нульових викидів, запропонованих МЕА:
- Вже за чотири роки не мають продаватися нові котли на викопному паливі, за винятком випадків, коли вони сумісні з воднем. За даними МЕА, енергетичний сектор є джерелом близько 75% викидів парникових газів, які спричиняють підвищення глобальних температур. Опалення будинків газом або нафтою наразі є основним джерелом викидів вуглецю в багатьох країнах. Зокрема, на нього припадає близько 20% вуглецевих викидів у США та Великій Британії.
- Використання викопного палива різко знижується, і нові родовища нафти та газу не розробляються, окрім тих, які вже затверджені для розробки. Не потрібні нові вугільні шахти та розширення шахт.
- Викиди від виробництва електроенергії падають до нульових значень у розвинутих економіках до 2035 року та у всьому світі до 2040 року. Такій трансформації сприяють відновлювальні джерела – з 29% у 2020 році до майже 90% у 2050 році.
- Кількість громадських пунктів зарядки для електромобілів зростає з приблизно одного мільйона сьогодні до 40 мільйонів до 2030 року, що вимагає щорічних інвестицій у розмірі 90 мільярдів доларів до кінця десятиліття.
- До 2035 року майже всі автомобілі, що продаються у всьому світі, є електричними, а до 2050 року майже всі продані вантажівки мають бути з водневими паливними елементами або електричними.
- Дохід на душу населення від нафти та газу в країнах, які покладаються на виробництво викопного палива, падає приблизно на 75% – з 1800 до 450 доларів до 2030-х років.
Одне з питань, яке викликало занепокоєння серед екологів, полягає у тому, що у звіті йдеться про недоведені технології, такі як уловлювання, використання та зберігання вуглецю (CCUS).
Є також занепокоєння щодо біоенергетики, яка передбачає використання дерев і сільськогосподарських культур для отримання рідкого палива або для виробництва електроенергії. План МЕА передбачає збільшення цього джерела енергії приблизно на 60%. Відповідно, енергетичні культури та лісові насадження займуть на 25% більше землі, ніж сьогодні використовується для виробництва біоенергії.
«Спалювання лісів для отримання енергії – останнє у параді помилкових кліматичних рішень. На жаль, МЕА купилася на нього і пропонує абсолютно нереальні рівні біоенергетики, які зашкодять лісам у всьому світі та погіршать кліматичні зміни», – коментує Ханна Моват із природозахисної організації Fern.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F5841cee89e0eb75c821607bd644ad6f1.png)
Даний медіа проєкт став можливим завдяки підтримці американського народу через Агентство США з міжнародного розвитку, наданій через USAID Проєкт енергетичної безпеки (ПЕБ). Грантоотримувач Проєкту - Журнал Хмарочос несе повну відповідальність за зміст публікацій, який не обов`язково відображає позицію USAID або Уряду Сполучених Штатів Америки.
