/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F154%2Fe81e4629eba38be1045d86d4969061a1.jpg)
Як пройшов Міжнародний фестиваль клаптикового шиття
Уже вдруге в історії світового печворку роботи українських майстрів клаптикового шиття здобувають першість на Міжнародному фестивалі печворку «Quiltfestival Noord-Groningen 2021».
Темою цьогорічного виставкового конкурсу був «Подив».
Перемогла робота української родини Наталії та Іллі Лашків – клаптикова ковдра під назвою «Весна іде, любов несе, цвітуть сади, радіє все!».
Оцінювало роботи шестеро членів експертного журі на чолі з головою суддівства Хільде ван Шаарденбург.
Оголосили і нагородили переможців фестивалю в п’ятницю, 11 червня 2021 року, під час прямої трансляції з Ден-Андела (Нідерланди).
Квілт «Весна іде, любов несе, цвітуть сади, радіє все!» створено з бавовняних клаптиків, які зшиті і простьобані вручну.
Також у ньому застосовано унікальну авторську техніку вишивки текстильною соломкою, що походить з вишивки натуральною соломою, яку розробила Наталія Лашко зі своїм чоловіком Володимиром ще у 80-х.
Пізніше цю техніку опанував їх учень – син Ілля.
Вишивка текстильною соломкою нагадує живопис імпресіоністів й дозволяє кольоровим відтінкам бавовняних «соломинок» змішуватись та мерехтіти на відстані.
У центрі клаптикової ковдри зображено японську дівчину в національному вбранні з вагасом у квітучому вишневому саду, де літають птахи – японські білоочки – часті героїні в японському мистецтві.
Ідея створення квілту виникла після знайомства авторів з групою японських майстрів на виставці арттекстилю та кімоно в Божоле (Франція).
Пізніше Наталія Лашко була запрошена на фестиваль «Samskara: «Загадкова Японія», що відбувався в Києві у 2019 році.
Майстриня настільки захопилася представленими експонатами – ляльками кокеші, кімоно для дівчат та жінок, вагасами – що захотіла ще більше дізнатися про традиції, культуру та мистецтво Японії.
Невдовзі на просторах Інтернету натрапила на світлину з човном, що пливе по річці вщент покритій рожевими пелюстками сакури, яка й дала поштовх до створення багатопланової композиції з рухом всередину і вглиб.
Автор світлини фотограф Нарумі Косака з Токіо люб’язно дав згоду на використання його зображення у створенні майбутнього квілту.
А японська майстриня клаптикового шиття Кейко Накомура з Осаки консультувала Наталію та Іллю в процесі створення квілту, який і став переможцем на цьогорічному фестивалі в Нідерландах.
Свою назву він теж отримав не випадково.
Адже весна завжди радує і дивує людину, і слова з пісні Ніни Матвієнко неймовірним чином передають суть і задум композиції, дух фестивалю й назву конкурсу.
Такий професійний прорив і світове визнання українців укотре відкривають нові шляхи для розвитку клаптикового шиття в Україні, надають можливість майстрам брати участь у виставках світового масштабу в США, Канаді, Австралії та країнах Європи, експонувати й поширювати український стиль та унікальні авторські техніки, а також запрошувати іноземних майстрів до приїзду в Україну, відвідування виставок клаптикового шиття й культурного обміну досвідом технік створення квілтів.
Наталія та Ілля Лашки – родина майстрів з Кам’янця-Подільського.
Пишаємося майстрами України!.
Все буде печворк з Україною в серці!.
