/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F78a48dfe030b7a733961939dd520f8ba.jpg)
Хто швидше подолає вечірній пік у Києві – пасажир авто, громадського транспорту чи велосипедист?
Вітаємо вас на «Хмарочосі»! Ми пишемо про розвиток міст вже 6 років та 331 днів. За цей час ми опублікували вже 14199 новин та статей і продовжуємо це робити щодня. Підтримайте нас щомісячним внеском! За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви сприятимете незалежній роботі редакції і допоможете робити Київ місцем для гідного життя, а діяльність влади – прозорішою.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F78a48dfe030b7a733961939dd520f8ba.jpg)
Автомобілі заїжджають на смугу громадського транспорту. Кадр із відеорепортажу телеканалу «Україна»
Журналісти телеканалу «Україна» та компанія А+С провели експеримент, на якому транспорті можна швидше доїхати з центру на лівий берег Києва у вечірню годину пік – на велосипеді, громадському транспорті чи автомобілі.
Експеримент відбувся другого червня. О 18:00 з Палацу Спорту в напрямку Дарницької площі виїхали велосипедист, автомобіліст, пасажир автобуса 118 та пасажирка, маршрут якої включав метро і трамвай.
Раніше за всіх доїхав велосипедист. Його час у дорозі склав 37 хвилин. Фактично це час, який витратив би у дорозі автомобіль, якби їхав уночі за нульових затримок.
Другою прибула пасажирка, яка їхала на метро з пересадкою, а потім на трамваї. Вона добиралася 50 хвилин.
Час у дорозі на автомобілі й автобусі виявився приблизно однаковим – 1 година 10 хвилин. Спершу автобус вільно їхав окремою смугою, але поступово на смугу громадського транспорту почали заїжджати автівки.
За словами директора А+С Дмитра Беспалова, вартість однієї години киянина складає приблизно 100 гривень, якщо рахувати з середньої зарплатні. Крім того, до економічних втрат слід додати транспортну втому, яка накопичується приблизно з 46-ї хвилини шляху. Така втома позначається на продуктивності працівника.
Відповідно, під час експерименту автомобіліст витратив у дорозі 125 гривень, не рахуючи пального й техобслуговування.
Подібний експеримент проводили у 2011 році у Львові. Тоді досліджували ранковий пік. Учасники експерименту їхали на різному транспорті з різних точок міста до центру. В усіх випадках велосипедисти доїхали до центру найшвидше.
Зазначимо, що згодом у 2017 році у Львові встигли побудувати трамвайну лінію на Сихів. Нещодавно архітектор і урбаніст Олександр Шутюк провів експеримент, що дізнатися, скільки в середньому складає дорога з кінцевої трамваю до центру. Як виявилося, поїздка стабільно займає 29-30 хвилин.
