/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F8ceaf7427aa57ba04383d75c70543412.jpg)
З 2017 року різко скорочується пасажиропотік комунального транспорту в Києві
Вітаємо вас на «Хмарочосі»! Ми пишемо про розвиток міст вже 6 років та 334 днів. За цей час ми опублікували вже 14223 новин та статей і продовжуємо це робити щодня. Підтримайте нас щомісячним внеском! За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви сприятимете незалежній роботі редакції і допоможете робити Київ місцем для гідного життя, а діяльність влади – прозорішою.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F8ceaf7427aa57ba04383d75c70543412.jpg)
Фото: facebook/Kyivpastrans
У Києві у період з 2017 по 2020 різко скорочується кількість пасажирів комунального громадського транспорту. Разом з цим збільшується кількість пільгових пасажирів. Про це свідчить інформація з управлінських рішень «Київпастрансу», помітив киянин Олександр Гречко.
Аналіз звітності показує, що у 2017 році КПТ перевіз 453 мільйони осіб, з них 60% пільговики. Цього року щоденний випуск складав 952 одиниці громадського транспорту. У наступному 2018 році комунальний транспорт перевіз 389 мільйони осіб, з них 65% пільговики. У цьому році середній добовий випуск комунального транспорту збільшився на шість одиниць – до 958.
У 2019 році кількість користувачів комунальним транспортом зменшилась до 323 мільйонів, з них 58% пільговики. Кількість транспорту на маршрутах також зменшилась – до 927 одиниць.
2020 рік припав на карантинний період. Раз-у-раз громадський транспорт вводив обмеження – перевозив людей лише за спеціальними перепустками або тільки за кількістю сидячих місць. У цьому році комунальний транспорт перевіз 212 мільйонів пасажирів, з них 64% пільговики. Водночас кількість транспорту на щоденних маршрутах збільшилась до 1068 одиниць. Фінансування з міського бюджету у цей рік було найбільшим – 3,2 мільярди гривень.
Населення Києва при цьому постійно зростає. Таким чином, можна стверджувати, що громадський транспорт не може впоратись зі своєю основною задачею – забезпечувати соціальну послугу з перевезення громадян. Зменшення кількості пасажирів означає, що кияни обирають інші види транспорту, що вони не задоволені якістю послуг перевізника. У 2015 році Світовий банк разом із компанією Integrated Transport planning Ltd розробили рекомендації з оптимізації та реорганізації громадського транспорту. Утім, абсолютну більшість із цих рекомендацій міська влада проігнорувала.
У цьому році влада міста планує підвищувати вартість проїзду у громадському транспорті Києва. Профспілки двох комунальних підприємств міста вимагають підняти тариф до 20-25 гривень. підприємствах підрахували, що на 2021 рік економічно обґрунтований тариф для одноразового проїзду в метро становить 21,05 гривні. Пізніше мер Віталій Кличко заперечив таке підняття цін.
Читайте також: 5 причин, чому підвищення цін на громадський транспорт – це погана ідея
