/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fbf73343b95a50c3ac08a28b5d62e0b05.jpg)
У Британії встановили залізничні шпали з пластикового сміття
Вітаємо вас на «Хмарочосі»! Ми пишемо про розвиток міст вже 6 років та 345 днів. За цей час ми опублікували вже 14314 новин та статей і продовжуємо це робити щодня. Підтримайте нас щомісячним внеском! За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви сприятимете незалежній роботі редакції і допоможете робити Київ місцем для гідного життя, а діяльність влади – прозорішою.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fbf73343b95a50c3ac08a28b5d62e0b05.jpg)
Фото: networkrailmediacentre.co.uk
На залізниці в англійському графстві Вілтшир уперше встановили експериментальні шпали, зроблені з перероблених пляшок, пакування та іншого пластикового сміття, повідомляє Network Rail, оператор залізничної інфраструктури Великої Британії.
Шпали виробила компанія Sicut із місцевого сміття, яке інакше опинилося б на звалищі.
Пластикові шпали не кришаться й не гниють, є стійкими до вологи, мастила, хімічних реактивів та грибка. Тож сподіваються, що вони слугуватимуть щонайменше 50 років. Та й після цього, як сподіваються у компанії, демонтовані пластикові шпали можна буде переробити ще раз.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F2dba181b348a3277712ee246acd0d95d.jpg)
Фото: networkrailmediacentre.co.uk
Традиційно шпали роблять із бетону або дерева. При цьому з 31 липня у Великій Британії заборонять оброблені креозотом дерев’яні шпали. Креозот взагалі заборонений у Євросоюзі з 2013 року, однак просочені ним шпали дозволено було використовувати до цього часу. Креозот – токсична й канцерогенна рідина, від якої найбільше страждають працівники сфер, де його використовують, зокрема залізничники.
Дерев’яні шпали можна виготовляти з твердих порід дерева, що не потребують обробки креозотом, але їх Британія імпортує з Бразилії, що також не дуже екологічно.
Нові шпали поклали на шляхопроводі між Солсбері та Вормінстером. Раніше на цьому шляхопроводі лежали бетонні шпали, заважкі для цієї конструкції.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F31692c1d925d68deee6adda9539fd310.jpg)
Фото: networkrailmediacentre.co.uk
Network Rail наголошує, що такі шпали не лише дозволяють використати пластикове сміття, але й дозволяють зекономити на обслуговуванні та мають довший термін експлуатації.
Композитні шпали зі скловолокна та поліуретану вже понад 30 років використовують на залізниці Японії. У 2000-х такі шпали почали вкладати й на європейських залізницях.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fa9ea0ca407fb4a0aa41af1860abbc69d.jpg)
Фото: sekisui-rail.com
