Парфумер Лука Грітті про створення легендарного бренду і новий аромат Jacqueline
Парфумер Лука Грітті про створення легендарного бренду і новий аромат Jacqueline

Парфумер Лука Грітті про створення легендарного бренду і новий аромат Jacqueline

Beauty-редактор ELLE.

UA Олена Лісун поспілкувалася з італійським парфумером і засновником нішевого бренду Gritti Venetia Лукою Грітті, який нещодавно створив новий аромат, який вже встиг стати сенсацією в усьому світі.

Олена Лісун: Як ви стали парфумером? Це якась сімейна історія?.

Лука Грітті: Моя сім`я протягом останніх шести століть була пов`язана з політикою і торгівлею спеціями, а також Грітті завжди були відомі як мандрівники — починаючи з дожа Венеції Андреа Грітті та його сина Альвізе, моїх прямих предків.

Альвізе залишив після себе шляхові щоденники, в яких часто пов`язував нові міста із запахами: Анталія для нього, наприклад, пахла прянощами та водоростями (цим натхненний наш перший аромат #Antalya), Дамаск — жаром центрального базару (так з`явився #Damascus)..

Тобто інтерес до запахів був з нами, можна сказати, завжди — але до парфумів я прийшов не відразу.

У мене економічна освіта, а парфумерії я навчався самостійно.

Бренд же народився на базі нашого сімейного косметичного виробництва.

Л.: Коли почалася ваша любов до парфумерії?.

Г.: Я би сказав, що вона у мене в крові: все почалося з інтересу до запахів у цілому, який зі мною був, скільки себе пам`ятаю.

Один з яскравих спогадів — подорож на грецький острів Отоні, де в низький сезон живе щось близько 300 осіб.

Так вийшло, що через погоду я там застряг десь на місяць — була весна, море все не заспокоювалося, і за нами не могли відправити човен.

За цей час я обійшов острів уздовж і впоперек, досліджуючи місцеві рослини — і був здивований, тому що мімоза, оливкові дерева, фіалки, мирт там пахнуть не як зазвичай; до їх запаху домішується солонувато-гіркий відтінок моря і ґрунту.

Пізніше з цих спогадів народився #Fanòs, один з ароматів нашої першої колекції.

Л.: Що за історія стоїть за ароматами, які ви присвятили своїм донькам?.

Г.: Це були дві рожеві композиції в рамках лімітованого видання #Mathi та #Loody.

Я назвав їх по домашніх іменах дочок, вони відображали їхні характери, різні й водночас дуже схожі.

Людовика, старша, зараз вчиться в Оксфорді; це серйозна, зібрана, дуже цілеспрямована дівчина, і її аромат був таким же — рішучим, насиченим: класична троянда з удом і спеціями.

Матильда, вона трохи молодша, — натура творча, закохана в макіяж, мріє про кар`єру в моді.

Її троянда — ніжна, я би сказав ранкова, з легким пудровим відтінком.

Л.: А як щодо нового запуску #Jacqueline?.

Г.: Це аромат про трансформацію, час для себе, інтроспективна історія, в загальному.

Він досить сильно відрізняється від того, що ми випускали в «білій» колекції до того, — якщо попередні композиції були «активними», динамічними, цей запрошує сповільнитися, подивитися всередину.

Він не такий гучний, як, скажімо, наш хіт #Chantilly або навіть #Tutù_Blanc, другий за популярністю в цій лінійці.

З точки зору комерції це експериментальний запуск, але вже зараз ми бачимо, що він подобається — причому і нашим постійним клієнтам, і тим, хто від нас такого не очікував.

Свіжа композиція #Jacqueline нагадує про те, як важливо час від часу зупинитися, видихнути й відкрити своє нове, досконале «я».

Самоаналіз і пов’язане з ним мистецтво змінюватися, розкриваючи та знаходячи свої нові грані — головна ідея цього парфуму.

Аромат стартує соковитим зеленим акордом, чаєм мате і мигдалем, які плавно перетворюються у порив прохолодної лаванди, доповнений пудровим нотами листя фіалки й квітково-трав’яною ніжною фрезією.

Неймовірний ольфакторний коктейль завершується ваніллю, мускусом та бобами тонка.

Л.: Як вам прийшла ідея створити спокійний, заспокійливий аромат? Це відповідь на запит часу — всі прагнуть зменшити тривожність, позбутися від стресу?.

Г.: Так, це велика тенденція, причому навіть не стільки в парфумерії: подивіться на рух усвідомленого харчування, на практики медитації, додатки для відстеження рівня стресу та інше — все говорить про те, що бути в русі постійно неможливо, іноді потрібні паузи.

Для мене цей пудрово-зелений аромат — антагоніст головних запусків останніх років, моє, якщо хочете, бачення того, яким може бути парфум для того, що заведено називати «час лише для себе».

Л.: Могли б ви назвати себе хорошим бізнесменом?.

Г.: З моєї позиції судити складно, але ми в трійці найбільших брендів італійської «ніші», за минулий рік ми виросли десь на 30 відсотків.

Думаю, це хороший показник.

Л.: Розкажіть про креативний процес створення парфумів.

Г.: Для мене це щоденне заняття, в моєму випадку немає якогось особливого розкладу, коли я займаюся тільки формулами.

Ідея для нового аромату може прийти й під час пробіжки, і в робочій поїздці, і за вечерею з друзями — коли завгодно, інша справа, що потім не всі вони проходять відбір.

З іншого боку, я прискіпливо ставлюся до якості матеріалів, які ми використовуємо в композиціях.

Мені щодня приходять десятки зразків: свіжі ефірні олії наших довірених виробників, нові синтетичні з`єднання — намагаюся знаходити час і для них, це теж частина процесу.

На щастя, ми можемо дозволити собі випускати аромати без поспіху.

Л.: Яким ароматом ви б хотіли запам`ятатися своїм клієнтам?.

Г.: Думаю, краще запитати це у них самих — на мій погляд, красномовніше всього про наші успіхи говорять бестселери: #19-68 і #Decimo, #Chantilly і #Tutù_Blanc, #Pomelo_Sorrento, #Duchessa.

Як мені здається, скоро до них приєднається й #Jacqueline.

Л.: Як ви знаходите натхнення?.

Г.: Я не великий шанувальник поетизації роботи, в моєму випадку натхнення — це природне продовження любові до своєї справи.

У нас, як у будь-якої сімейної італійської компанії, не буває нудно — так що ідеї, начерки, чернетки завжди виникають стихійно.

Ми недавно обладнали в офісі зону відпочинку — так що зустрічаємося і там, щось обговорюємо, плануємо поза «робочих» стін.

Десь в ці моменти приходить і натхнення.

Л.: Що ви думаєте про появу великої кількості нових нішевих брендів?.

Г.: Це запит часу: клієнти, втомлені від одноманітності «комерційної» парфумерії, прагнуть знайти щось незвичайне, особливе, їм більше не хочеться пахнути як всі.

Також загальне зростання інтересу до всього ароматного: про запахи все більше говорять в мистецтві, школи сомельє і шоколатьє ще недавно переживали черговий пік популярності, нові марки з`являються навіть у країнах, де інтерес до персональних ароматів історично невисокий.

З моєї точки зору, артізанальна парфумерія зараз відходить на другий план, а люди, які бажають створити свій аромат, частіше звертаються до парфумерів з ім`ям, ніж до любителів.

Для нас це хороша тенденція.

Гріті Венеція.

На правах реклами.

Парфумерно-косметична продукція.

ТОВ «Егзагон».

(044) 33-77-000, www.

Джерело матеріала
loader