/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F8e08d4d4460057320473510b6cd22f59.jpg)
У США розслідують функції «автопілоту» Tesla після низки аварій з іншими автівками
Вітаємо вас на «Хмарочосі»! Ми пишемо про розвиток міст вже 7 років та 23 днів. За цей час ми опублікували вже 14713 новин та статей і продовжуємо це робити щодня. Підтримайте нас щомісячним внеском! За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви сприятимете незалежній роботі редакції і допоможете робити Київ місцем для гідного життя, а діяльність влади – прозорішою.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F8e08d4d4460057320473510b6cd22f59.jpg)
Фото: David von Diemar / Unsplash
Національна адміністрація безпеки дорожнього руху США (NHTSA) почала розслідування програмного забезпечення автопілоту Tesla після низки зіткнень із припаркованими автомобілями, повідомляє The Verge.
У фокусі розслідування – технології, які використовує програма для допомоги в керуванні машиною. Воно поширюється на моделі Y, X, S, та 3, випущені у 2014-2021 роках.
За даними відомства, з 2018 року за участі Tesla на автопілоті та припаркованих автомобілів трапилося 11 аварій, в яких 17 осіб було травмовано та одна людина загинула. Більшість із цих аварій ставалися у темну пору доби та за наявності на дорозі таких сигнальних об’єктів, як світловідбивна розмітка, дорожні конуси, ліхтарі тощо.
У NHTSA підкреслюють, що наразі на ринку не існує автомобілів, які могли б їхати автономно без участі людини.
Функція автопілоту Tesla – це допоміжна система, обладнана сенсорами та камерами, покликана знижувати навантаження на водія, і яка допомагає центрувати автомобіль посередині смуги руху, дотримуватися певної швидкості тощо.
Натомість ця система не є власне автопілотом. Якщо повністю автономний транспортний засіб позначити рівнем п’ять, то автопілот Tesla відповідає рівню два.
Ілона Маска критикували як за саму оманливу назву «автопілот», так і за агресивне просування цієї функції. Хоч на сайті Tesla і вказано, що ввімкнений автопілот аж ніяк не означає, що машина є самокерованою, маркетингова стратегія компанії нерідко вводить водіїв в оману, особливо на тлі уявлення про Маска як про людину, яка займається технологіями майбутнього, навіть коли ті відверто застарілі.
Так, торік український відеоблогер їхав на задньому сидінні Tesla та намагався переконати поліцейських, які його зупинили за перевищення швидкості, в тому, що автомобілем керував не він, а автопілот.
Ще у 2018 році видання Wired писало про проблему розпізнавання автопілотом статичних об’єктів. Ця проблема прямо визнається у мануалах Tesla і Volvo.
