/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F7bb1cbd8ba42b32513fed0c390ba6ca5.jpg)
Як виглядає аеродром в Антарктиді й чому авілайнери не ковзають на кризі?
Вітаємо вас на «Хмарочосі»! Ми пишемо про розвиток міст вже 7 років та 189 днів. За цей час ми опублікували вже 16152 новин та статей і продовжуємо це робити щодня. Підтримайте нас щомісячним внеском! За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви сприятимете незалежній роботі редакції і допоможете робити Київ місцем для гідного життя, а діяльність влади – прозорішою.
Всі фото: Sven Lidström / twitter.com/SmartwingsGroup
Літак Boeing 737 MAX 8 чеської авіакомпанії Smartwings сів на аеродромі в Антарктиді. Це перша посадка такого типу авіалайнера в Антарктиці, повідомляє World Airline News.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F9bba4e6433e3d5996cefb327a4134fb6.jpg)
Боїнг приземлився на злітно-посадковій смузі біля норвезької дослідницької станції «Троль». Літак доправив на базу учасників експедиції.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F7ad127760450acb9550f6b4ba01edfe7.jpg)
Станція «Троль» розташована на Землі королеви Мод, в 235 кілометрах від узбережжя. Її збудували на нунатаку — скелі, що виступає з льодовика, на відміну від інших антарктичних станцій, які базуються на льоду.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F4f132fdb847ddbaa6a96ea3de77130e5.jpg)
Станція «Троль» на Google Maps
Для зручнішого доправлення вантажів і людей поряд облаштували злітно-посадкову смугу завдовжки три кілометри і 60 метрів завширшки.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fd29c895866b185ebf8e557821e3df582.jpg)
Смугу облаштовано на льодовику, її поверхня — це крига. Завдяки товщині та міцності льодового покриву смуга цілком витримує великі літаки.
Для кращого зчеплення з поверхнею по всій довжині зроблено дрібні борозни.
Посадка на крижаній смузі вимагає спеціальної підготовки екіпажу, який складається з трьох досвідчених пілотів. Тренування тривали кілька місяців. Зокрема, пілоти пройшли курс виживання в полярних умовах і були екіпіровані рятувальними комплектами, в які входив спеціальний одяг для низьких температур.
У разі складнощів команда не змогла би сісти на найближчому запасному аеродромі, тож погоду уважно моніторили протягом п’яти днів перед рейсом.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F7aaf2dce2c8a7b0665b418fa8185b21a.jpg)
Boeing злетів з Осло й дорогою до Антарктиди зробив в дві зупинки в Чаді та Південно-Африканській республіці. На антарктичному аеродромі літак пробув дві години, дозаправився, й рушив у зворотному напрямку.
