/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F5f9b56a5345dedee09dc497033deda90.jpg)
Вихід у стовпчики: новою лінією трамваю на ДВРЗ небезпечно користуватися
Вітаємо вас на «Хмарочосі»! Ми пишемо про розвиток міст вже 7 років та 192 днів. За цей час ми опублікували вже 16184 новин та статей і продовжуємо це робити щодня. Підтримайте нас щомісячним внеском! За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви сприятимете незалежній роботі редакції і допоможете робити Київ місцем для гідного життя, а діяльність влади – прозорішою.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F5f9b56a5345dedee09dc497033deda90.jpg)
Тактильну плитку розташували в габариті вагону трамвая. Фото: Vadim Sichkaruk
Реконструйована трамвайна лінія на вулиці Алматинській (мікрорайон ДВРЗ, лівий берег Києва), про завершення якої Київпастранс оголосив в останні дні 2021 року, виявилася небезпечною для пасажирів, особливо маломобільних.
Фотографії зупинок «Вулиця Профспілкова» та «Вулиця Довбуша» опублікував В’ячеслав Скриль. На першій габарит вагону трамвая виходить на смугу тактильної плитки.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F96f3daa20bdd1d9b2a69df289300190d.jpg)
Фото: В’ячеслав Скриль
На другій відкидний пандус трамвая майже впирається у ряд антипаркувальних стовпчиків, що не дозволить виїхати людині на кріслі або з дитячим візком. Та й загалом недостатня ширина посадкового майданчика заважає розминутися пасажирам.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F697e91234ebe58268b537acd2d1cb331.jpg)
Фото: В’ячеслав Скриль
Крім того, ДБН вимагають влаштувати на зупинках підняті платформи в рівень з першою сходинкою вагону.
Тендер на реконструкцію у 2018 році виграла фірма «Адамант», запропонувавши ціну в 206 мільйонів гривень. Роботи мали завершитися до кінця 2020 року, однак підрядник цього не встиг, отримавши в результаті лише частину суми (157 мільйонів).
Доробити лінію Київпастранс винайняв фірму «Гарантбуд», з якої уклав договір на трохи менш як 55 мільйонів гривень.
Хоча розпорядження КМДА передбачало будівництво 12 платформ, Київпастранс під час проведення обох тендерів виключив з відомостей ці роботи, стверджує Скриль. Підвищені платформи видно також на візуалізаціях, які публікувало комунальне підприємство.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F2d87b328a59d372f1e25568359e74d8e.jpg)
Зображення з фейсбук-сторінки Дмитра Левченка
Керівництво також наголошувало, що на ДВРЗ втілюють технологію «оксамитового шляху» з використанням безстикових рейок і кріплень, що знижують рівень шуму під час руху трамваїв.
Наприкінці грудня 2021 року пресслужба Київпастрансу заявила, що під час реконструкції трамвайної лінії на ДВРЗ оновили понад 11 кілометрів колій, 12 посадкових платформ та сім павільйонів очікування.
Водночас В’ячеслав Скриль склав порівняльну таблицю того, що передбачалося або не передбачалося проєктом, і що було зроблено.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fadfb89a64ab902e6e6f0796ae5a24d5d.jpg)
Він також звертає увагу, що на вулиці Алматинській є широкі автомобільні смуги руху — по 3,5 метра, які можна було б звузити на користь посадкових платформ. За його інформацією, позиція Київавтодору була пов’язана з дійсною гарантією на нове покриття проїжджої частини.
