/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fcd7d74f2c738b55b48c24d3b03eaf6bd.jpg)
У Барселоні придумали, як звільнити вулиці від автівок. Ось що передбачає нова концепція
Вітаємо вас на «Хмарочосі»! Ми пишемо про розвиток міст вже 7 років та 207 днів. За цей час ми опублікували вже 16309 новин та статей і продовжуємо це робити щодня. Підтримайте нас щомісячним внеском! За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви сприятимете незалежній роботі редакції і допоможете робити Київ місцем для гідного життя, а діяльність влади – прозорішою.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fcd7d74f2c738b55b48c24d3b03eaf6bd.jpg)
У Барселоні реалізовують програму трансформації вулиць Superblock. Мета – повернути містянам громадський простір, який нині захопив приватний транспорт, та створити зелене, справедливе, безпечне місто.
За даними на 2020 рік, на один квадратний кілометр у Барселоні припадає шість тисяч приватних автомобілів – це найвищий показник серед міст Європейського Союзу. Відтак 60% громадського простору міста зайнято автомобілями.
Нова модель Superblock або Superilles передбачає створення мережі зелених хабів та скверів по всьому місту. Ціль полягає в тому, щоб у всіх жителів була зелена зона або площа у 200 метрів від їхніх будинків.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Faf2f8041717166cf929e74b709b3d637.jpg)
Концепція об’єднує кілька міських кварталів у кластер, закриваючи їх для наскрізного руху транспорту за допомогою елементів благоустрою. Це можуть бути рослини у горщиках, столи для пікніка та лавки, зелені зони, дитячі майданчики тощо. Їх встановлюють на місцях, що зазвичай використовуються для паркування приватного транспорту.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F08e1c9a767707fe324f941bb07e68da2.jpg)
Такі простори створені в районах Сан-Антоні, Побленоу та Орта-Гінардо, а також планується в Ешампле.
Візуалізація проєкту в районі Ешампле
Концепція передбачає розвиток повсякденного життя в громадських місцях, стимулювання сталої мобільності та місцевої торгівлі. Реалізація має призвести до зниження автомобільного шуму та забруднення навколишнього середовища.
Що включає нова вулична модель?
- Пішоходи мають найбільший пріоритет. Для автотранспортних засобів вводиться обмеження швидкості в десять кілометрів на годину – це надасть їм гостьовий статус, зменшить кількість ДТП. У той час міські служби та автомобілі екстрених служб матимуть необмежений доступ;
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F3b865edd799b54cd179ed2d07320b3bb.jpg)
- На вулицях прибирають бордюри, асфальт замінюють панотовою бруківкою та гранітними плитами;
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F03bcab8fdb6b261d0377e261112a9690.jpg)
- Вулиці мають бути повністю доступні та обладнані навігацією, бруківкою тендзі (тактильна плитка), світлофорами та різноманітними вказівниками;
- Встановлення більшої кількості міських меблів: столів та лавок, фонтанів, ігрових майданчиків;
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F38654c031edf9d95df689e6e5f8623e3.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F3c5340a949022ca8ac8e7f06012232b6.jpg)
- Збільшення зелених насаджень з одного відсотка щонайменше до десяти. Головним пріоритетом є посадка дерев та кущів, які забезпечать тінь та прохолоду. Також на кожній улиці встановлять системи повторного використання дощової води, а воду поглинатиме земля;
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fe98310c6670fe6a75f9399ea092aa0ef.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fe7afd9899b563cffc781b70efc1990e8.jpg)
- Освітлення встановлено так, щоб задовольнити потреби пішоходів, а не автовласників.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F2c250467dc629732b9823815366ec4d3.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F725d0cb24c4844c3796f2ea98795d683.jpg)
Всі фото: ajuntament.barcelona.cat
