/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F4a8fdea225ec56dd07d2311f558390da.jpg)
Польща розробила власний водневий автобус і запустить серійне виробництво
Вітаємо вас на «Хмарочосі»! Ми пишемо про розвиток міст вже 7 років та 313 днів. За цей час ми опублікували вже 17543 новин та статей і продовжуємо це робити щодня. Підтримайте нас щомісячним внеском! За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви сприятимете незалежній роботі редакції і допоможете робити Київ місцем для гідного життя, а діяльність влади – прозорішою.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F4a8fdea225ec56dd07d2311f558390da.jpg)
30 травня польська компанія Grupa Polsat Plus (яка, до речі, допомагає Україні) презентувала у Вроцлаві міський автобус на водневому паливі.
NesoBus створений польськими конструкторами «з нуля», він не є модифікацією електричного чи дизельного автобуса. Компоненти постачають від світових виробників. Так, водневі баки виробляє компанія Hexagon.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F61c0ae3e2bc56c3d0d0612a63cdb3541.jpg)
У 2023 році у Свіднику, в передмісті Любліна, розпочнуть серійне виробництво водневих автобусів. На рік планують виробляти понад 100 одиниць, які курсуватимуть містами Польщі, а також експортуватимуться за кордон.
Neso — абревіатура фрази «Не виділяє вихлопів і очищує» (Nie Emituje Spalin i Oczyszcza). Довжина автобуса — 12 метрів, він розрахований на 93 пасажирів, зокрема має 37 місць для сидіння. Крім того, він тихий, має зарядки для смартфонів у салоні, WiFi, п’ять інформаційних дисплеїв для пасажирів.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F22bd24fc0ca8413094dac993817507b6.jpg)
Запас ходу становить 450 кілометрів. Автобус споживає вісім кілограмів водню на сто кілометрів. Коли водень закінчується, заправка займає 15 хвилин.
NesoBus обладнано електродвигуном, який генерує електрику з заправленого воднем паливного елементу. Водень сполучається з киснем, який береться з повітря та фільтрується. З вихлопної труби викидається водяна пара, при цьому вода — дистильована. Таким чином, як стверджує виробник, автобус навіть очищує повітря.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Ff03d31eb236fcc73089f4c8d7d4539c0.jpg)
Значна частина системи водневого живлення і кондиціонування вбудована в дах таким чином, що вона не займає зайвого місця салону та непомітна ззовні. Дизайн NesoBus розробляла італійська компанія Torino Design.
Автобус уже пройшов випробування й у квітні отримав схвалення європейських регуляторів.
