/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F872f2d849344f7811f5f1a64a3118384.jpg)
Як війна змінила попит, пропозицію та ціни на побутову техніку?
Вітаємо вас на «Хмарочосі»! Ми пишемо про розвиток міст вже 7 років та 340 днів. За цей час ми опублікували вже 17820 новин та статей і продовжуємо це робити щодня. Підтримайте нас щомісячним внеском! За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви сприятимете незалежній роботі редакції і допоможете робити Київ місцем для гідного життя, а діяльність влади – прозорішою.
Війна розбалансувала ринок електроніки та побутової техніки, повідомив CEO компанії «Фокстрот» Олексій Зозуля виданню Forbes.
«Стабільного ринку, як до війни, в тому вигляді, який він був, уже не існує. Є міста, де маємо виторг на рівні минулого року і вище. Є міста, де продажі не дотягують до 60%, як порівняти з минулим роком», — зазначає він.
Попит
Загалом, за спостереженнями бізнесмена, попит впав удвічі. На деякі категорії товарі попит впав «катастрофічно»: так, у березні продажі телевізорів знизилися до 70%, неактуальною була і вбудована побутова техніка. На ринок, зокрема, впливає припинення кредитування.
Але щодо окремих категорій продажі навіть зросли. Це товари, затребувані серед волонтерів та вимушених переселенців: повербанки, аксесуари для смартфонів, дрібна побутова техніка.
«Наразі структура продажів поступово повертається до довоєнного рівня. Передусім через те, що українці потроху повертаються з-за кордону, що одразу позначилося на пожвавленні ринку», — зауважує Зозуля.
Ціни
З початку війни ціни зросли приблизно на 12–20%. Однак, якби уряд не скасував мита товари зі списку «критичного імпорту» — у сегменті побутової техніки та електроніки вони складають 75–80% — ціни зросли би значно більше.
За словами керівника «Фокстроту», скасування мита частково компенсувало валютні ризики і вартість логістики, «яка зросла просто колосально».
Так, через паливну кризу в понад 1,5 раза подорожчала магістральна логістика — міжміські перевезення між складами та розподільчими центрами.
Асортимент
Зозуля констатує, що сьогодні в Україні немає того асортименту, який був до війни. До 70% поставок припинилися через заблоковані морські перевезення.
Товари більше везуть із Польщі, Румунії та країн Балтії, передусім це смартфони та дрібна побутова техніка.
Бізнесмен припускає, що в осяжній перспективі такого різноманіття товарів уже й не буде: «Всі учасники розуміють, що асортимент має переглядатися в менший бік та оптимізуватися товарна матриця».
Він також зауважує, що споживачі стали менш чутливими до сервісу. На перше місце виходять базові потреби.
