1 серпня виповнилося 40 років від автотрощі в Брюховичах
1 серпня виповнилося 40 років від автотрощі в Брюховичах

1 серпня виповнилося 40 років від автотрощі в Брюховичах

Автобус ЛАЗ-4202 д/н 78-46 ЛВХ, заводський № 1 після ДТП 1 серпня 1982 р.

в Брюховичах на території трамдепо № 1.

Фото із колекції НДІ "Укравтобуспром".

У понеділок 1 серпня минуло 40 років від автотрощі на околиці смт.

Брюховичі біля Львова.

1 серпня 1982 року перший в СРСР серійний дизельний автобус ЛАЗ-4202 (заводський № 1, 1978 р.

випуску, д/н 78-46 ЛВХ) на швидкості 86 км/год зіштовхнувся із легковиком ГАЗ-21 “Волга” та перекинувся.

Про загиблих і постраждалих в аварії невідомо.

Після ДТП автобус ЛАЗ – 4202 був відбуксирований у трамвайне депо № 1 на вул.

Городоцькій, 185, яке знаходилося поруч із міським відділенням ДАІ на вул.

Городоцькій, 124.

Після проведення відповідних слідчих дій та експертиз автобус, що потрапив в ДТП, був утилізований….

Автобус ЛАЗ-4202 д/н 78-46 ЛВХ, заводський № 1 після ДТП 1 серпня 1982 р.

в Брюховичах на території трамдепо № 1.

Фото із колекції НДІ “Укравтобуспром”.

Історія створення автобусів ЛАЗ-4202 та ЛАЗ-42021 починається в середині 1960-х років, коли було розроблено експериментальний автобус ЛАЗ-698 середнього класу.

Початково машина мала бензиновий двигун, проте у 1970-ті рр.

на базі цієї машини вирішили створити перший в СРСР дизельний автобус.

Експериментальні зразки були збудовані ВКЕІ Автобусобудування (потім – НДІ “Укравтобуспром”), перший серійний автобус (№ кузова 1) був виготовлений на ЛАЗі наприкінці 1978 року.

20 лютого 1979 року цей автобус було прийнято на баланс Львівського АТП № 31421 (нині – Львівське АТП № 14630), він отримав д/н 78-46 ЛВХ.

Загалом в кінці 1970-х – на початку 1980-х рр.

на баланс цього підприємства надійшло понад 10 автобусів ЛАЗ-4202.

Автобус ЛАЗ-4202 д/н 78-46 ЛВХ, заводський № 1 після ДТП 1 серпня 1982 р.

в Брюховичах на території трамдепо № 1.

Фото із колекції НДІ “Укравтобуспром”.

На початках автобуси ЛАЗ-4202 експлуатувалися на маршруті № 8, який пов’язував вулицю Валову та вул.

Проте пробна експлуатація виявила низку недоліків цих автобусів, через що їх вирішили перевести на приміські автобусні маршрути, зокрема № 43 вул.

Лемківська – смт.

Брюховичі та № 46 вул.

Мечникова – м.

На четвертому році експлуатації перший серійний ЛАЗ-4202 потрапив у важке ДТП в Брюховичах.

Крім Львова автобуси ЛАЗ-4202 відправили невеликими партіями до великих міст, в тому числі до москви і леніграда.

Їх отримали ті АТП, які вже експлуатували автобуси “Ікарус” угорського виробництва.

Один із перших серійних автобусів ЛАЗ-4202 під час експлуатації на маршруті № 8 вул.

Наукова – вул.

Автор фото – п.

Олександр із м.

1979 р.

Хочу бути “Ікарусом” – таке назвисько отримали автобуси ЛАЗ-4202 через значну кількість серйозних недоліків, пов’язаних в першу чергу із застосуванням дизельного двигуна від вантажівки КамАЗ, низькою надійністю АКП (гідромеханічна передача ГМ-3-80 “Львів”) та невисокою міцністю кузова.

Із середини 1980-х рр.

почався випуск приміського автобуса ЛАЗ-42021 із п’ятиступеневою механічною коробкою передач ЯМЗ-141 та дизельним КамАЗівським двигуном.

Один із перших серійних автобусів ЛАЗ-4202 під час експлуатації на маршруті № 8 вул.

Наукова – вул.

Автор фото – п.

Олександр із м.

1979 р.

14 квітня 1993 року на заводі у Набережних Човнах, де виготовлялися дизельні двигуни КамАЗ сталася пожежа, через проблеми із постачанням двигунів виготовлення ЛАЗ-42021 на ЛАЗі призупинилося.

В той же час до 1995 року такі автобуси виготовлялися авіазаводом в Конотопі в рамках конверсії.

Остання партія автобусів ЛАЗ-42021 для міста Львова була придбана у 1995 році.

26 автобусів ЛАЗ-42021 – це був автопарк Львівське комунальне АТП 1, яке було створене наприкінці 1995 року.

Ці автобуси обслуговували автобусні маршрути № 2 Залізничний вокзал – вул.

Сихівська та № 9 пл.

Липнева – вул.

Деякий час автобуси ЛАЗ-42021 обслуговували також автобусний маршрут № 55 вул.

Личаківська – завод “ЛОРТА”, але потім їх на цьому маршруті замінили автобуси ЛАЗ-695Н.

Автобус ЛАЗ-42021 – пересувна телевізійна студія Львівської ОДТРК.

Останні автобуси ЛАЗ-42021 можна було зустріти на маршрутах Львова у першій половині 2000-х років.

Найдовше із автобусів цієї моделі прожив автобус із д/н 68-92 ЛВС (фото 6), який належав Львівській обласній державній телерадіокомпанії – на його базі була побудована пересувна телевізійна студія.

Антон ЛЯГУШКІН.

Джерело матеріала
loader