/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Ff0bfbc0420e243b3e7717be1f3e130da.jpg)
«Ліквідація» Довженко-Центру: нові подробиці конфлікту. Які позиції Держкіно, професійної спільноти та забудовника?
Вітаємо вас на «Хмарочосі»! Ми пишемо про розвиток міст вже 8 років та 23 днів. За цей час ми опублікували вже 18247 новин та статей і продовжуємо це робити щодня. Підтримайте нас щомісячним внеском! За ціною лише однієї поїздки у таксі, ви сприятимете незалежній роботі редакції і допоможете робити Київ місцем для гідного життя, а діяльність влади – прозорішою.
Заява Держкіно про поділ Центру Олександра Довженка на три окремі юридичні особи викликала різку реакцію суспільства. На урядовому сайті відразу з’явилася петиція з вимогою скасувати реорганізацію Центру, її вже підписало майже дві тисячі осіб.
Довженко-Центр вважає, що «реорганізація» фактично означає ліквідацію. У Мінкульті відхрестилися від відповідальності за ці наміри та запевнили, що заява Держкіно — яке, мовляв, не підпорядковується міністерству, — стала «несподіванкою» і для них. Натомість колишній директор Довженко-Центру Іван Козленко наполягає, що Мінкульт так чи інак відповідає за культурну політику.
У Довженко-Центру хочуть забрати кінофонд
Держкіно, своєю чергою, стверджує, що просто прагне «розвантажити» Довженко-Центр, позбавивши його частини функцій. Зокрема, йдеться про те, щоб від’єднати фонд анімації та перенести його в «Укранімафільм» на вулиці Кіото.
Та головне — весь архів фільмів хочуть передати «Науковому центру кінематографії України» — установі, формально утвореній 2011 року, але досі фактично такій, що не існує. За Довженко-Центром залишаться музейна справа та організація культурних подій.
«Всі державні кіностудії та центри майже всі самі на себе заробляють. Довженко-Центр — трохи складніша історія, там дотація йде з бюджету, оренда. І останнім часом не всі функції працюють у повній мірі, — заявляє голова Держкіно Марина Кудерчук. — Довженко-Центр останнім часом не такий ефективний, як про це розповідають».
Щодо співробітників, за словами Кудерчук, то їх не звільнятимуть, а запропонують посади в нових установах.
Українська Кіноакадемія закликала Держкіно відкликати наказ про реорганізацію Довженко-Центру.
«Центр Олександра Довженка займається збереженням, дослідженням та популяризацією українського кіно з 1994 року. За цей час він став однією з найуспішніших та найавторитетніших культурних інституцій, динамічною та ефективною, а також архівом, який зберігає національну культурну спадщину», — наголошують у Кіноакадемії.
У кіноархіві Довженко-Центру зберігається понад 10 тисяч найменувань художніх, документальних, анімаційних українських та закордонних фільмів, понад 24 тисячі архівних документів з історії українського кіно тощо.
Будівництво ЖК
П’ять років тому частину земельної ділянки Довженко-Центру було віддано під забудову багатоповерховим житлом. Компанія A Development домовилася про спорудження трьох 24-поверхових будинків ЖК White Lines з торговельним центром у стилобаті в обмін на реконструкцію фасадів та лобі Центру та благоустрій території.
У лютому цього року прокуратура Києва звинувачувала забудовника у захопленні ділянки.
«У проєкт нашого комплексу будівля Довженко-Центру не входить та залишається у власності держави», — запевнила «Хмарочос» пресслужба А Девелопмент.
У компанії також зауважують, що за договором із Центром, зобов’язалися відремонтувати бомбосховище з пристосуванням його під резервне фільмосховище. Обсяг інвестицій складав орієнтовно 27 мільйонів гривень.
Зі свого боку, Довженко-Центр погодився на надбудову металевої конструкції над бомбосховищем, яка дозволяла зберегти єдину візуальну лінію фасаду мультифункціонального житлового комплексу White Lines. Утім, цей проєкт не погодило Міністерство культури.
