Один з районів Берліна планують повністю позбавити автомобільних парковок
Один з районів Берліна планують повністю позбавити автомобільних парковок

Один з районів Берліна планують повністю позбавити автомобільних парковок

Фото: Amanda Artiaga, iheartberlin.de

Представники партії Зелених ради берлінського Кройцберга вирішили тимчасово прибрати всі автомобільні паркомісця у богемному районі Ґрефекіц, повідомляє The Guardian.

Натомість на звільнених місцях можуть з’явитися столики кафе, вазони з рослинами, столи для пінгпонгу абощо. Поки що детальні плани не озвучили, бо лише в неділю, 12 лютого, в Берліні відбулися вибори. Однак передбачається, що експеримент триватиме протягом трьох місяців літа.

Ініціатори припускають, що переважній більшості жителів Ґрефекіцу, які паркуються у цьому районі, насправді не потрібують автомобілів. І, мовляв, звикнувши до того, що паркомісця зайняті іншими цікавими активностями, позбудуться машин назавжди.

Берлін відомий добре розвиненою системою громадського транспорту та велоінфраструктурою. Велика кількість людей живе біля роботи й в принципі може легко обходитися без авто. Рівень автомобілеволодіння в місті найнижчий у Німеччині — на тисячу мешканців припадає 337 зареєстрованих машин. Однак кількість автівок на вулицях таки зростає.

Деякі німецькі міста намагаються обмежувати швидкість руху 30 км/год, але цьому перешкоджає федеральне законодавство, що вимагає від муніципалітетів вагомого обґрунтування, чому більша швидкість є небезпечною.

Тож берлінські зелені подекуди вдаються до тактичного урбанізму, аби скоротити користування автомобілями. Під час пандемії коронавірусу міняли розмітку на проїжджій частині руху на користь тимчасових велосмуг, з яких деякі лишилися назавжди.

На початку цього року сенат дозволив безкоштовно паркувати велосипеди, мотоцикли та електросамокати на паркомісцях, що раніше призначалия виключно для автомобілів.

Схожі новини
В США проблема – паркомісця стали замалими для автівок
У Києві готують двоповерхові автобуси до запуску на магістральних маршрутах
У Німеччині погодили єдиний місячний проїзний за 49 євро

Деякі вулиці потерпають від постійних змін: як-от частина Бергманнштрассе, яку спершу розмалювали у психоделічний горошок для позначення велосипедної смуги, а потім облаштували двосторонню велосмугу, залишивши автомобілям одну смугу з одностороннім рухом. Ця невизначеність подекуди викликає роздратування у місцевих мешканців.

Тож і анонсований експеримент у Ґрефекіці, здається, не викликав багато ентузіазму. Так, Флоріан Айкер, власник невеликого закладу на Ґрефештрассе, де готують гавайські поке-боули, був би радий отримати додатковий простір для літньої тераси. Але тимчасовість експерименту його лише засмучує: «У чому сенс просто відтерміновувати проблему на три місяці?» За його спостереженнями, дві третини його сусідів і клієнтів негативно ставляться до ідеї, — і це далеко не затяті автомобілісти.

Найпопулярніше за тиждень

Музей Metropolitan визнав Архипа Куїнджі українським, а не російським художником
Адвокат церкви-МАФу на Пейзажній алеї запропонував знести Музей історії
Подвійні вигнанці: як будують своє життя люди з Криму та Донеччини, які втратили все вже вдруге
Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button
Джерело матеріала
loader