Чи хоч трохи просунулося будівництво Гіперлупа за десять років?
Чи хоч трохи просунулося будівництво Гіперлупа за десять років?

Чи хоч трохи просунулося будівництво Гіперлупа за десять років?

Фото: facebook.com/hyperlooptt

Десять років тому Ілон Маск почав просувати футуристичну транспортну технологію — гіперлуп. Концепцію, щоправда, винайшов не він. В Україні слово стало мемом, після того, як міністр інфраструктури запропонував замінити гіперлупами застарілі залізничні потяги, які рухаються «лише» зі швидкістю 500-600 км/год. Гіперлуп навіть з’явився у національній транспортній стратегії: мовляв, територією України мають пройти п’ять маршрутів.

Візуалізація зі статті Ілона Маска Hyperloop Alpha

Із того часу кількадесят стартапів намагалися створити вакуумний потяг, який би доправляв пасажирів зі швидкістю, близькою до швидкості звуку — понад 1200 км/год. Ніхто з них так і не досягнув успіху, але найтривалішим із проєктів був стартап HyperloopTT, повідомляє Bloomberg.

Візуалізація зі статті Ілона Маска Hyperloop Alpha

Відданим прихильником концепції гіперлупа був професор архітектури Каліфорнійского університету Лос-Анджелеса Крейг Годжеттс. Він співпрацював із HyperloopTT і, зокрема, допомагав з розробкою дизайну станцій.

Візуалізація зі статті Ілона Маска Hyperloop Alpha

Інтерес інвесторів до гіперлупа з роками падав, контракти розривалися, і компанії не вдалося запустити жоден із проміжних проєктів: ані 320-кілометровий маршрут у Південнній Кореї в 2017-му, ані в Китаї та Еміратах у 2018-му.

Прототип салону гіперлупа HyperloopTT. Фото: facebook.com/hyperlooptt

Під французькою Тулузою компанія збудувала тестовий майданчик завдовжки 320 метрів. Спорудили трубу, але встановити там вакуумну систему так і не змогли. Торік мер передмістя Кюньо нарікав, що HyperloopTT закинули майданчик, на локації місяцями ніхто не з’являється. 

Фото: facebook.com/hyperlooptt

Зараз HyperloopTT все ще покладає надії на гіперлуп на Великих озерах: 550-кілометрову ділянку між Чикаго і Клівлендом і 215-кілометрову від Клівленда до Піттсбурга. Цього року сподіваються пройти екологічну експертизу, але хоч якісь роботи не почнуться раніш, як за три-п’ять років, навіть за оптимістичного сценарію.

Зображення: facebook.com/hyperlooptt

Коли Ілон Маск говорив про гіперлуп, він наводив як приклад можливий маршрут між Лос-Анджелесом і Сан-Франциско завдовжки 560 кілометрів. Наразі замість гіперлупа його Boring Company спромоглася вирити лише 27-кілометровий тунель у Лас-Вегасі, яким їздять електромобілі Tesla.

Більше по темі:
У Житомирі підписують петицію за збереження трамваю в місті
У Нью-Йорку на авто протестували технологію обмеження швидкості. Які результати?
У Швейцарії планують побудувати мережу підземного вантажного метро

Торік у твіттері компанії з’явився допис «почалося повномасштабне випробування гіперлупа», який супроводжувала картинка з електрокаром Tesla. Оглядачі нічого не зрозуміли. «Навіщо поміщати “теслу” у вакуумний тунель? Люди не зможуть там їхати, вони задихнуться», — дивувався Дуглас Харт, професор механічної інженерії МІТ. 

Найпопулярніше за тиждень

Місто у Волинській області отримає від ЄС 7 млн євро на будівництво житла для переселенців
Скандал на Рівненщині: сільрада придбала «елітну Шкоду Октавію»
У київському метро з’являться наскрізні вагони
У супермаркетах з’явилася сіль із Соледара: лімітована партія по 500 гривень
Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button
Джерело матеріала
loader