/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F0d2862ff720cbffc7e421a809658baf1.jpg)
У румунському «місті айтівців» побудують друге в країні метро
У румунському місті Клуж збудують метро. Зараз у Румунії метрополітен є лише в Бухаресті.
Наприкінці лютого цього року турецька фірма Gülermak виграла тендер на будівництво. Вартість лінії метро коштуватиме 2,8 мільярда євро. Її планують збудувати за вісім років.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2Fa6db25f6c122c3cdc0a358e9656f2d4e.jpg)
Лінія протяжністю 21 кілометр матиме 19 станцій. Як повідомляє Ziua de Cluj, поїзди курсуватимуть з інтервалом у 90 секунд — для порівняння, інтервали у метро Бухареста навіть у пікові години не коротші як чотири хвилини, а подекуди сягають 20 хвилин.
Що це за місто і чому тут будують метро?
Клуж — (з 1970-х місто офіційно називається Клуж-Напока через міфотворчі прагнення режиму Чаушеску пов’язати його історію з давнішим дакійським поселенням Напока, однак повна назва використовується лише у формальних контекстах) — другий після Бухареста економічний центр Румунії.
Його називають румунською «кремнієвою долиною» через зосередження технологічних компаній. За останні 10-15 років економіка Клужа розвивалася найстрімкішими темпами в Європі. При цьому населення не сягяє й пів мільйона жителів.
Велику частку цього населення становлять айтівці та студенти — тут також зосереджено одні з найважливіших університетів країни. Стрімке збільшення присутності IT-компаній і їхніх працівників запустило схожі процеси, що й у каліфорнійських містах — Клуж невпинно джентрифікувався, вартість життя зростала.
Найвідчутніше здорожчали житло та комунальні послуги — зараз зняти чи купити квартиру в Клужі дорожче, ніж у Бухаресті. Зростанню цін сприяє й ландшафт — місто оточено горами Трансильванії й розрозстатися немає куди.
Тарифи на проїзд у громадському транспорті в Клужі також вищі, ніж у Бухаресті. Це, зокрема, пояснюється тим, що мерія Клужа майже повністю оновила парк наземного транспорту, в той час, як у столиці їздять старі трамваї й автобуси.
Водночас у Клужі лише одна трамвайна лінія, вже не кажучи про відсутність метро. Клуж також не має об’їзної дороги і швидко дістатися з одного кінця міста до іншого вкрай складно. Як видно зі схеми вище, гілка сягатиме й передмість, таких як Флорешть. Чимало людей селяться далі від центру, намагаючись якось зекономити на оренді.
Найпопулярніше за тиждень
