У румунському «місті айтівців» побудують друге в країні метро
У румунському «місті айтівців» побудують друге в країні метро

У румунському «місті айтівців» побудують друге в країні метро

Фото: Țetcu Mircea Rareș, CC BY-SA 3.0 ro

У румунському місті Клуж збудують метро. Зараз у Румунії метрополітен є лише в Бухаресті.

Наприкінці лютого цього року турецька фірма Gülermak виграла тендер на будівництво. Вартість лінії метро коштуватиме 2,8 мільярда євро. Її планують збудувати за вісім років. 

У румунському «місті айтівців» побудують друге в країні метро - Фото 1

Лінія протяжністю 21 кілометр матиме 19 станцій. Як повідомляє Ziua de Cluj, поїзди курсуватимуть з інтервалом у 90 секунд — для порівняння, інтервали у метро Бухареста навіть у пікові години не коротші як чотири хвилини, а подекуди сягають 20 хвилин.

Що це за місто і чому тут будують метро?

Клуж — (з 1970-х місто офіційно називається Клуж-Напока через міфотворчі прагнення режиму Чаушеску пов’язати його історію з давнішим дакійським поселенням Напока, однак повна назва використовується лише у формальних контекстах) — другий після Бухареста економічний центр Румунії. 

Його називають румунською «кремнієвою долиною» через зосередження технологічних компаній. За останні 10-15 років економіка Клужа розвивалася найстрімкішими темпами в Європі. При цьому населення не сягяє й пів мільйона жителів.

Велику частку цього населення становлять айтівці та студенти — тут також зосереджено одні з найважливіших університетів країни. Стрімке збільшення присутності IT-компаній і їхніх працівників запустило схожі процеси, що й у каліфорнійських містах — Клуж невпинно джентрифікувався, вартість життя зростала.

Найвідчутніше здорожчали житло та комунальні послуги — зараз зняти чи купити квартиру в Клужі дорожче, ніж у Бухаресті. Зростанню цін сприяє й ландшафт — місто оточено горами Трансильванії й розрозстатися немає куди.

Схожі новини
Ажіотаж щодо електромобілів затьмарює громадський транспорт як рішення для клімату
У Житомирі після тримісячної перерви запустили трамваї
В Україні з 2036 року заборонять дизельні автобуси

Тарифи на проїзд у громадському транспорті в Клужі також вищі, ніж у Бухаресті. Це, зокрема, пояснюється тим, що мерія Клужа майже повністю оновила парк наземного транспорту, в той час, як у столиці їздять старі трамваї й автобуси.

Водночас у Клужі лише одна трамвайна лінія, вже не кажучи про відсутність метро. Клуж також не має об’їзної дороги і швидко дістатися з одного кінця міста до іншого вкрай складно. Як видно зі схеми вище, гілка сягатиме й передмість, таких як Флорешть. Чимало людей селяться далі від центру, намагаючись якось зекономити на оренді.

Найпопулярніше за тиждень

Ocean Mall, Lisova Mall, Mandarin Plaza: Що відбувається з торговими центрами Вагіфа Алієва
Киянин купив в АТБ хліб із мертвою мишею
Частину закордонних паспортів визнали недійсними через транслітерацію
Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button
Джерело матеріала
loader