/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F0abb08d958c9106a81802da5361307fc.jpg)
В одному з найдорожчих міст світу відкрили першу лінію метро
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F0abb08d958c9106a81802da5361307fc.jpg)
18 серпня в Тель-Авіві відкрили перший відрізок метрополітену, повідомляє Times of Israel.
24-кілометровий відрізок Червоної лінії сполучає райони агломерації Петах-Тікву з Бат-Ямом. Лінія налічує 34 станції. Передбачається, що вона провозитиме понад 230 тисяч пасажирів на день.
Квиток коштує 5,50 шекелів — це майже 54 гривні. У шабат, тобто з вечора п’ятниці до вечора суботи, метро не працюватиме.
Розмови про будівництво метро в Тель-Авіві точилися ще з 1960-х років, і навіть будувалися деякі станції, втім, ніяк не з’єднані між собою. Справа дещо зрушила у 1997 році, але проєктування постійно гальмувалося через проблеми з фінансуванням. Власне будівництво почалося у 2015 році та призупинялося то через пандемію, то через менеджерську кризу, то через несподівано виявлені проблеми з безпекою.
Таким чином, метро Тель-Авіва будувалося понад чверть століття. Для порівняння, аналогічний проєкт метротраму в Копенгагені реалізували за 10 років.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F1a674ba6b1ef58facb29ac88d8fa47cd.jpg)
Таке тривале будівництво вплинуло на бізнеси та вартість житла у районах вздовж лінії. З одного боку, деякі підприємці зазнали збитків, бо ніхто не хоче бути біля будмайданчика. З іншого боку, вартість нерухомості біля станцій метро зросла в і без того дорогому місті.
Загалом, крім червоної передбачається збудувати зелену та пурпурову лінії. Наступну, зелену, планують відкрити до 2028 року, вона частково пролягатиме під землею. 150-кілометрова мережа з усіх трьох ліній і 109 станцій, за проєктом, має запрацювати у 2024-му.
Рейковий транспорт в Ізраїлі загалом розвивався недостатньо, зауважує Bloomberg CityLab. Перший швидкісний поїзд між Єрусалимом і Тель-Авівом запустили лише у 2019 році. 80-90% всіх моторизованих поїздок у двох найбільших містах здійснюється на приватних автомобілях.
«Транспортна інфраструктура Тель-Авівської метрополії застаріла і проєктувалася переважно 80-90 років тому, відповідно до потреб 1950-х років», — зазначає Авішай Полус, професор громадського проєктування в Техніоні.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F3d771a120327c089830ce5f48cfc55d0.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F7070e1f0ca5ffdef1e9492ed584a330d.jpg)
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті
