Цьогоріч столиця Ірландії останньою з великих європейських столиць заборонить транзитний проїзд автомобілів крізь центр, повідомляє BloombergCityLab.
Приватним автівкам і комерційному транспорту буде дозволено заїжджати в центральну зону Дубліна лише, якщо їхнє місце призначення розташовано у цій зоні. Зараз приблизно дві третини автомобілів у центрі становить транзитний трафік.
Це має розвантажити дороги та зменшити забруднення повітря. Передбачається, що трафік у центрі скоротиться на 40%. Закриті для автомобілів дороги збираються перепланувати, створивши більше пішохідних вулиць і просторів.
Аби автомобілі не заїжджали у центр міста, обабіч річки Ліффі встановлять дві «автобусні брами», а на низці вулиць реорганізують дорожній рух таким чином, щоб транспорт мусив їхати петлею і зрештою скеровувався назад у тому ж напрямку.
Подібні заходи вже діють у таких містах, як Париж, Амстердам і Лісабон. Як в цих столицях, містопланувальники Дубліна прагнуть застосовувати підхід «15-хвилинного міста», який передбачає пішу або велодоступність до ключових об’єктів, таких як лікарні, школи, громадські простори тощо.
Нашу статтю про концепцію 15-ти хвилинного міста ви можете прочитати тут.
При цьому плани з обмеження автомобілів мають у Дубліні велику підтримку населення, в той час, як в багатьох інших містах заходи наштовхувалися на супротив водіїв. Понад 80% із 3,5 тисяч опитаних минулого тижня підтримали впроваження вільної від автівок зони.
Серед нечисельних супротивників — лондонська компанія Diageo, що володіє брендом Guinness. На її думку, обмеження порушить «історичні» маршрути вантажівок від броварні вздовж річки Ліффі до порту. Втім, ці маршрути не такі вже й давні — до 1961 року діжки пива перевозили на баржах.
Вулиці старого Дубліна, декотрі з яких сягають корінням доби вікінгів, насправді погано пристосовані для моторизованого транспорту. Тут багато глухих кутів і тісних провулків.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті