/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2Fd76107d42102ffc3379c09ea0ed77d7c.jpg)
Від «Жайворонків» до національного героїчного наративу
Серед творів одного з найбільш досвідчених сучасних українських скульпторів Любомира Яремчука, який 15 серпня святкує свій 70-річний ювілей, двофігурна композиція «Жайворонки» стійко утримується як основний знаковий ідентифікатор автора.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F8e2cd0b1cf65b35d955ea948a351eae7.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F47c71b91df05629bb6fca8c101cbba3b.jpg)
Натомість з часу її появи (1981) проминуло більше 40 років, до переліку професійних досягнень мистця додатися й образи святого Луки, князя Ярослава Мудрого, короля Данила, гетьманів Івана Мазепи, Петра Конашевича-Сагайдачного, Лесі Українки та Івана Франка, Михайла Грушевського, Миколи Міхновського, полковника Дмитра Вітовського, Івана Горбачевського, композиторів Володимира Івасюка, Андрія Гнатишина, артистки Лариси Кадирової, багато десятків проникливих алегоричних жіночих образів…
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F852fe88921c37eecdf35b6ccc410dbef.jpg)
Про композиційні підходи, пластично-образні «ключі», експресивність манери ліплення, вправність оперування різними матеріалами і техніками скульптури Любомира Яремчука уже можна укладати фахові посібники. Його станкова і монументальна пластика дивує метафоричною промовистістю і прискіпливістю формального вислову.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2Fdc46f898a062140761f151260a7b0a35.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F8a0988a3afddd3a709c2e0a0c42d746c.jpg)
Народився Любомир Яремчук 15 серпня 1954 року у м. Судова Вишня на Львівщині, навчався у Львівському училищі прикладного мистецтва ім. Івана Труша та Львівському державному інституті прикладного та декоративного мистецтва.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2Fb81f585e62d400bd8c1ed158a4d50164.jpg)
Профільний педагог – Дмитро Крвавич, який став для нього, як і для цілої генерації львівських скульпторів 1960-1980-х років свого роду провідником до глибших пізнань природи пластики у вимірі авторської екзистенції.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2Ff2f80a122daffe303b527d4873e6c48e.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F7a1b7034751454da92e20311b5675151.jpg)
Широкий алегорично-смисловий простір скульптури Любомира Яремчука потребує спеціальних мистецтвознавчих студій. На його творчій методології навчається сучасна творча молодь, для якої він як педагог дарує свої багаті фахові знання.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2F8970510bfb8c208a1794292e1459f239.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F207%2Febf51815f288290cb7048fd6ef52c251.jpg)
Невеликий репродуктивний ряд з його великого доробку дасть змогу побачити силу обдарованості мистця і педагога, одного з кращих репрезентантів львівської школи скульптури кінця XX – початку XXI століть.
Роман ЯЦІВ
