/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F201%2Fc7b8d56c80d6e5f640dabd494a8b0190.png)
Польська дизайнерка, що поєднала давні ремісничі традиції та сучасний fashion: історія Магди Бутрим
Її називають найтаємничішою дизайнеркою Польщі. Менш ніж за 10 років існування власної марки вона зуміла підкорити серця мільйонів людей у всьому світі та чітко окреслити свою країну на модній мапі Європи. Нею захоплюються та її наслідують, хоча разом з тим деякі колеги звинувачують жінку в експлуатації сексуальності та у вторинності робіт.
Вона веде приватний спосіб життя: майже не зʼявляється на публіці та не дає інтервʼю. Водночас близькі друзі розказують про її шалені вечірки, куди дозволено ходити лише знаменитостям. Жінка, чий бренд складається з мільйонів суперечностей, як і вона сама. Це історія про Магдалену Бутрим.
Більше про життя й творчість видатної дизайнерки розповів стиліст і fashion-колумніст Єгор Воронкін.
![]()
Магдалена (Магда) Бутрим народилася 4 вересня 1986 року в невеличкому селі Польщі. Про її дитинство та батьків відомо небагато, адже сама дизайнерка й досі уникає публічних розмов про свою родину. Відомо лише, що сім’я мала ремісничі традиції в декількох поколіннях, а бабуся Магди була відомою вишивальницею. Саме вона першою побачила талант дівчинки до створення одягу та старанно навчала її мистецтва вишивки. Після закінчення школи разом із родиною Магда переїхала до Варшави.
У 2005 році вона вступає до Академії образотворчих мистецтв на факультет дизайну жіночого одягу. Серед дисциплін, що освоїла Бутрим, були як теоретичні аспекти моди, так і практичні навички крою та шиття, і, звісно ж, її улюблена вишивка й драпірування. Під час навчання Магда почала підпрацьовувати в магазині одягу як продавчиня-консультантка, а трохи згодом як персональна стилістка. В одному зі своїх інтерв’ю вона зазначила, що «цей досвід допоміг краще зрозуміти потреби та уподобання сучасних жінок, їхні бажання та страхи».
![]()
Магда Бутрим для The Telegraph
Дипломна колекція Магди Бутрим отримала позитивні відгуки як від викладачів, так і від запрошених глядачів, що в епоху становлення Instagram одразу ж привернуло до дизайнерки багато уваги серед місцевої авдиторії. Так, у дівчини зʼявилися перші клієнти.
Після закінчення університету у 2010 році Бутрим почала працювати над індивідуальними замовленнями та створювати перші невеликі колекції, які здебільшого дарувала своїм друзям.
![]()
![]()
Сукні від Магди привертали увагу, попит на них ріс, а маленьке ательє вже не встигало із замовленнями, що й спонукало дизайнерку розширити виробництво та створити власний бренд. У 2014 році Магда зареєструвала торговельну марку Magda Butrym.
Успіх не змусив на себе чекати, і вже за два роки про бренд заговорили в усьому світі. Сталося це завдяки доленосній зустрічі дизайнерки з Кім Кардаш`ян у Парижі. Подейкують, що в одному з ресторанів міста американська зірка побачила на Магді одну з її суконь та попросила створити для неї щось схоже. Це стало початком популярності марки серед світових знаменитостей та інфлюенсерів.
Ще за два роки, у 2018-му, Magda Butrym почала експансію ринків Європи та США. З моменту заснування і до сьогодні бренд зумів розширити свою присутність на більш ніж сотню магазинів по всьому світу.
Знакові моделі від Бутрим — брюки-кльош, мініспідниці, жакети з широкими плечима, топи в техніці кроше — стали впізнаваними символами марки та найрозшукуванішими речами за версією європейських торговельних майданчиків Mytheresa і Matches fashion. Не кажучи вже про культові прикраси на одязі у вигляді троянд, що почали копіювати практично всі, від мас-маркету до люкс-брендів.
Однією з причин стрімкого зростання популярності Magda Butrym стала надзвичайно ефективна піар-стратегія марки та її зв’язки з впливовими зірками. Окрім історії з Кім Кардаш`ян, є ще кілька випадків, коли знаменитості почали захоплюватися речами від Бутрим з першого погляду. Наприклад, чутки свідчать, що Кендалл Дженнер стала носити Magda Butrym після того, як один з її стилістів випадково натрапив на цікаві сукні під час шопінгу у Мілані. А Ріта Ора «закохалась» у штани від Магди, побачивши їх на своїй асистентці.
Гейлі Бібер в сукні бренду
У 2019 році колекція бренду була вперше представлена на Паризькому тижні моди та отримала схвальні відгуки від провідних редакторів fashion-глянцю і модних експертів з усього світу.
Одяг від Бутрим вирізняється великою залученістю традицій польського ремесла. Усі речі виготовляє команда майстрів, яких Магда особисто знайшла в різних регіонах Польщі, адже для дизайнерки надзвичайно важливо підтримувати місцевих майстрів. Ще однією характерною складовою бренду є ручна вишивка та плетіння мережива як данина памʼяті її першій вчительці — бабусі. Традиційне польське ремесло в поєднанні з сучасними тенденціями дозволило Бутрим створити свій унікальний стиль.
У 2021 році під час пандемії COVID-19 бренд запустив власний онлайн-магазин, що допоміг не лише зберегти продажі, а й підвищити їх в декілька разів.
![]()
«Головна мета Magda Butrym — створювати одяг, який дозволяє жінкам почуватися особливими кожного дня», — наголошують у компанії.
Сьогодні бренд Magda Butrym продовжує запалювати серця модниць по всьому світу, переосмислюючи польські ремісничі традиції та інтегруючи їх у сучасний fashion. Його колекції стають вірусними та їх відверто копіюють. За 10 років існування бренду дизайнерка та її команда зуміли побудувати не лише комерційно успішну компанію, а й всесвітньо впізнаваний бренд, попит на який з кожним роком лише збільшується.
Історія успіху Магди Бутрим — це історія не лише про становлення стилю, а й про повернення до свого коріння, про жіночність та сучасність, про фемінізм та чуттєвість, про силу та слабкість, які поєдналися в одному унікальному продукті.
