/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F201%2Fc7dcf767d300dd3b5b93367d7608ef25.jpg)
Тактичні візки для евакуації поранених, інноваційні технології із захисту рослин та ремонт військових авто — премія для підприємиць «Створено Жінками» оголосила проєкти переможниць
Франко-українська торгово-промислова палата оголосила імена трьох переможниць, спеціальний вибір журі та фавориток партнерів конкурсу. Жінки, що продовжують будувати бізнес на четвертий рік повномасштабної війни, отримають міні гранти та іншу підтримку.
Переможниця премії Ірина Коваль, ТОВ «Браммер» з початком повномасштабного вторгнення переорієнтувала виробництво металевих конструкцій на виготовлення тактичних візків. Вони слугують засобами евакуації для порятунку життів військових та цивільних, допомагають військовим у перевезенні боєкомплектів, провізії та спорядження. Візок Brammer дозволяє евакуювати поранених однією людиною без застосування рук, користуючись кріпленням візка до тактичного пояса. Завдяки цьому проєкту врятовано понад 120 000 життів.
Ірина отримала 200 000 гривень на розвиток власної справи та членство у Палаті, що відкриває доступ до мережі контактів, ресурсів та підтримки для подальшого розвитку.
«Ми плануємо спрямувати кошти на виготовлення ще однієї партії евакуаційних візків, які ми зможемо передати на фронт, а також розширити виробництво, щоб ми могли врятувати ще більше життів», — ділиться планами підприємиця.
Друге місце посіла Любов Лисенко, засновниця компанії «Біобаланс». Любов із командою створили альтернативу хімічним пестицидам — біологічну систему захисту рослин. Компанія вирощує комаху трихограму, що знищує шкідників ще на етапі яйця та безпечна для людей, тварин і природи. Для внесення трихограми безпілотні літальні апарати (БПЛА) власного виготовлення з високою точністю розкидають комаху над полями. Такий підхід дозволяє охоплювати великі площі швидко й без шкоди для навколишнього середовища. Серед клієнтів — великі агрохолдинги, такі як Кернел, МХП, Дружба Нова та інші.
«В ніч перед нагородженням через масштабну атаку ми втратили 10 БПЛА. Вранці я була готова зателефонувати замовникам і сказати, що ми нічого не можемо робити. Але разом з командою ми щось знову вигадаємо, ми не здамося. Вся наша робота —результат тисячі прийнятих рішень не здаватися. Для нас це не просто фінансова підтримка, це віра в те, що ми робимо вже 15 років», — зазначила на церемонії Любов.
Підприємиця отримала спеціальну відзнаку та 100 000 гривень від UKRSIBBANK.
Марія Ксьондзик, що виборола третє місце, керує автосервісом Nesemos Veteran Auto Hub, де ремонтують евакуаційний транспорт, допомагають ветеранам отримати нову професію і переобладнують авто для людей з інвалідністю. За весь час роботи компанія полагодила вже 450 машин, що допомогло врятувати понад 2000 життів.
Марія планує запуск повноцінного сервісу з переобладнання авто під потреби людей з інвалідністю. Адже можливість керувати автомобілем для людей, що втратили кінцівки, — це більше ніж свобода пересування, це про автономність і можливість розпоряджатися власним життям. А 100 000 грн призових коштів дозволять Марії швидше втілити свій план.
Спеціальну відзнаку та 100 000 грн від Yves Rocher отримала Олена Довгополова, керівниця проєкту INAKSHI architects.
Як архітекторка, вона давно задумувалася над екологічним слідом будівництва. Пошуки альтернативи призвели до виробництва біорозкладного конопляного композиту, що може замінити ДСП і МДФ.
Зараз команда працює над масштабуванням виробництва PLA (полімолочної кислоти) для медичного одягу, агроволокна, серветок тощо. На відміну від нафтопродуктів, які використовуються для виробництва цих продуктів зараз, PLA безпечний для навколишнього середовища і легко розкладається.
«Мені, як жінці відомо, як це — сумніватися в собі, почуватися недоречною, говорити собі, що тобі тут не місце. Саме тому я так вірю в цю премію, адже вона надає впевненість. Я переконана, що саме дія створює позитивний імпульс — коли ти починаєш щось, навіть несміливо, з острахом, справа починає рухатися вперед. І саме це роблять ці жінки — вони створюють, ламають стереотипи і змінюють цей світ», — поділилася Мод Жозеф, директорка Франко-української торгово-промислової палати, членкиня журі.
Цього року на конкурс надійшло 435 заявок. Загалом, за весь час участь у конкурсі взяли понад 1500 підприємиць, а призовий фонд склав понад 1 млн 500 тис. гривень.
Журі премії
Фіналістки премії
Журі конкурсу
Премія покликана відзначити підприємиць, які розвивають свою справу в умовах війни та невизначеності, спростувати упередження щодо «жіночих» бізнесів, посилити їхні можливості, а також надихнути повірити в себе.
