/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2Ff4da68e9c160d015ae1abe7ff749a8fe.jpg)
У «Софії Київській» відкрилася експозіція масштабованих робіт скульптора Гії Міміношвілі
Про це повідомляє кореспондент Укрінформу.
Експозиція стала продовженням виставки його скульптур «Вершник у часі», яка тривала в «Софії Київській» впродовж двох місяців і була представлена частково в мансарді Будинку митрополита і частково за межами виставкових залів.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2Fcf922a744d3c90ead2e80260870bd5f6.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2Faf99a7036e63726971b84f54fdcb9520.jpg)
«Це трішки незвична подія - фінісаж плюс вернісаж. Ми закриваємо виставку оригінальних робіт в залі мансарди Будинку Митрополита і одночасно відкриваємо нову експозицію масштабованих робіт Гії Мімінашвілі, яка буде в просторі колишнього митрополичого саду до середини листопада. Я вдячна всім, хто долучився до створення і виставки, яка сьогодні закривається, і виставки, яка сьогодні відкривається. Це справді велика подія в культурному житті Києва», - зазначила під час відкриття експозиції заступниця генерального директора Національного заповідника "Софія Київська" Кіра Петрачек.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2F02b6f1cdc94f0649383e1651876818da.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2Fbfed613176ee0fdb2c91dccea1dd12b6.jpg)
Під час заходу було урочисто відкрито скульптуру «Човен» - це третя робота, запланована для масштабування. Раніше в колишньому саду Митрополита були встановлені арт-обʼєкти «Вершник» і «Птаха».
Кураторка виставки, культурна менеджерка Міжнародного інституту культурної дипломатії Тетяна Калита зазначила, що для організаторів не було жодних складнощів, щоб вибрати роботи для масштабування, тому що «всі роботи Гії масштабні за своєю ідеєю».
«І, як він сам говорив, у його професії художника-монументаліста йдеться не стільки про розмір, скільки про масштаб. І оце слово «масштаб» напевно ключове і стосовно постаті Гії, як творчої, так і особистої. Він був масштабним і в своїй роботі, і як людина», - підкреслила вона.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2F6ac4643ea302f09b5a6c5b21d9486a46.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2Fdebbade0f001a683fb65e0095b73cffb.jpg)
Калита впевнена, що тим, хто вже побував на виставці в мансарді і бачив оригінальні роботи, буде цікаво ознайомитися з масштабованими роботами, однак застерігає, що їх не варто порівнювати, бо це зовсім різні речі.
«Мета була не в тому, щоб створити копію. Йшлося саме про масштабування і наближення цих робіт до людей. Думаю, що Гія б дуже радів. Він завжди мріяв про те, щоб його роботи вийшли за межі майстерні або галереї. От саме ця робота «Човен» така, що з нею можна взаємодіяти безпосередньо, так би мовити, зайти в цей човен», - розповіла вона.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2F3e1a4bb095c5ccf8ca7f88dcd9067db8.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2Fc9869e0cff53e43a2184dec47ac0d6ae.jpg)
У організаторів є плани, що після експозиції в «Софії Київській» масштабовані роботи будуть ще кудись переміщуватися, і це є надзвичайно символічним, адже збільшені формати скульптур отримають додатковий рух у просторі, «крокуватимуть» далі. Вони впевнені, що майстер художньої кераміки, живописець, кераміст-монументаліст Гія Міміношвілі, уродженець Грузії, який з 1993 року жив та працював у Києві, був і залишається надзвичайно масштабною фігурою в культурному просторі України як у професійному, так і в духовному вимірі. Він ніколи не припиняв експериментувати з формами, матеріалами, сенсами та символами.
Як відомо, Гія Міміношвілі є учасником всеукраїнських, міжнародних художніх виставок. Створював монументально-декоративні об’ємно-просторові композиції, артоб’єкти, паркові скульптури, декоративну пластику переважно в стилі конструктивізму; займався дизайном інтер’єрів, живописом.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2Ff6aae0856d1fdd61005016fabc2f8fd8.jpg)
Учасник Всеукраїнських симпозіумів монументальної кераміки «Поезія гончарства на майданах і в парках України» (1998–99), Національного симпозіуму гончарства (2000), 3-го симпозіуму кераміки (2012) в Опішні. Автор конструкції-календаря (1999), мистецького проєкту «ПереХід» (2013) та артоб’єкта «Вежа» (2014). Його твори представлені у Національному музеї-заповіднику українського гончарства (с. Опішне), у приватних колекціях в Італії, Німеччині, США. Помер 6 лютого 2025 року.
Як повідомляв Укрінформ, у Києві на Михайлівській площі відкрилася вулична фотовиставка “Дні пам’яті героїв Іловайської битви 2014”.
