В Польщі збудують завод з виробництва водневих локомотивів
В Польщі збудують завод з виробництва водневих локомотивів

В Польщі збудують завод з виробництва водневих локомотивів

В Польщі збудують завод з виробництва водневих локомотивів - Фото 1

У Польщі вироблятимуть водневі локомотиви, пише Центр транспортних стратегій.

У Бидгощі збудують завод розміром із два футбольні поля, де серійно робитимуть маневрові водневі локомотиви.

Національний фонд охорони навколишнього середовища та водного господарства (NFOŚiGW) підписав угоду з PESA Bydgoszcz S.A, найбільшим виробником залізничного транспорту в Польщі, про створення водневих локомотивів.

Вартість проєкту перевищує 163 мільйони злотих, із них понад 53 мільйони профінансують з Національного плану відновлення та стійкості. Нові локомотиви мають стати не лише інновацією, а й внеском у зелену трансформацію країни.

PESA вже у 2019–2023 роках створила прототип першого в Польщі маневрового локомотива на водневому двигуні. Тепер компанія розширює виробничі потужності, щоб розпочати серійне виробництво. У Бидгощі побудують новий монтажний цех та склад типу «крос-док» загальною площею понад 15 000 м², а це умовно два стандартних футбольних поля.

Польща планує виготовити та продати 25 локомотивів, що дозволить знизити викиди CO₂ більш ніж на сім з половиною тисяч тонн. Це будуть перші в Європі серійні маневрові локомотиви на зеленому або низьковикидному водні, обладнані системою автономного виявлення перешкод.

Водневі локопомитиви зберігають газоподібний водень у спеціальних баках. У паливному елементі водень з’єднується з киснем із повітря і виробляє електроенергію. Вона живить електродвигуни, які крутять колеса та рухають поїзд.

Головна перевага таких поїздів у тому, що вони можуть їздити там, де немає електрифікованих колій, і є зручним рішенням для регіонів без розвиненої інфраструктури.

Ідея водневих поїздів з’явилася понад 20 років тому. У 2002 році в Канаді показали перший шахтний локомотив на водні. У 2006–2008 роках у Японії випробували вагони та гібридні поїзди на паливних елементах. У США в 2009–2010 роках компанія BNSF Railway протестувала власний водневий локомотив. У 2012 році в Данії стартував проєкт Hydrogen Train Project – перший у Європі водневий поїзд з двигуном внутрішнього згоряння. Того ж року Бірмінгемський університет створив силовий агрегат для тестів, а у 2018-му представив перший у Великій Британії повноцінний водневий поїзд. 

  • #Екологія
  • #Транспорт

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Джерело матеріала