/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2Fc05be6fec3d249032b4898c1e988040b.jpg)
У Києві відкрили виставку графіки Алли Горської та Віктора Зарецького
Про це повідомляє кореспондент Укрінформу. У Києві відкрилася виставка графіки Алли Горської та Віктора Зарецького / Фото: Валерія Ландар
В експозиції представлені 50 творів Алли Горської та Віктора Зарецького із приватних колекцій, зокрема, родинної. Організатори виставки наголошують, що 20 робіт публічно експонуються вперше.
«Зазвичай, основним маркером майстерності художника є його графіка: навіть маленька похибка олівцем чи аквареллю на папері - і малюнок зіпсовано. Тому наша виставка - це про майстерність, де ми свідомо зосереджуємо увагу на естетиці. Ми прагнули створити експозицію, яка б могла подорожувати іншими містами України і світу та гідно репрезентувати українське бачення в мистецтві», - розповів куратор виставки Олександр Буцан.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2Faaad7a5e2241a3b27ba9db0562a427a5.jpg)
Як зазначають організаторивиставки, графіка 1960–1980-х років Алли Горської (1929-1970) та Віктора Зарецького (1925-1990) постає як мистецький експеримент і документ епохи. Виставка візуалізує творчість двох потужних митців, що підсилює одна одну та створює синергію, що стала феноменом українського мистецтва ХХ століття.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2F76cbbbe6deddf10cd1b3defa1c558d22.jpg)
Творчість мисткині-правозахисниці Алли Горської, яку КДБ вбило 28 листопада 1970 року, представлена парними роботами «він» і «вона» - «Жайворонок» та «Танок». Лідерка шістдесятницького руху, для якої мистецтво було актом свободи й громадянської мужності, у графіці зобразила національні елементи, глибоку внутрішню енергію образів та їхній характер.
Засновник напряму української неосецесії Віктор Зарецький, чиє 100-річчя від дня народження відзначаємо цьогоріч, мав свій почерк. Його графічні роботи вирізняються тонким відчуттям форми та колориту, навіть у монохромі.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2F19e8d3eeef43f74f50aff09d681c7b42.jpg)
Сучасні події накладають інше сприйняття таких яскравих художніх експериментів Віктора Зарецького, як «Горить тайга» (1973) та «Помаранчева моя Україно» (1970-і). Художник навіть у радянські часи оспівував красу людського тіла. Символізмом та витонченим еротизмом наповнені «Квіти благородства». Створені у стилі неосецесії, вони є еталоном графічної майстерності Віктора Зарецького періоду 1980 років.
Під час відкриття виставки презентували нову монографію мистецтвознавиці та арт-критикині Олесі Авраменко «В.Зарецький». Видання ґрунтується на багаторічному дослідженні творчості митця, архівних матеріалах, інтерв’ю з колегами та друзями художника, а також особистих зустрічах авторки з художником у 1987–1990 роках.
Виставка «Зарецький/ Горська: він і вона» в столичній галереї «Митець» триватиме до 23 жовтня.
Як повідомляв Укрінформ, Довженко-Центр і Київська бієнале з 24 жовтня до 28 грудня представлять виставку «У грандіознім сонцетанці, в космічнім клекоті тортур», присвячену українському поетичному кіно.
