Стратегія розвитку, а не просто ДПТ: агентство 2storm запропонувало унікальну візію району на конкурсі в Чернівцях
Стратегія розвитку, а не просто ДПТ: агентство 2storm запропонувало унікальну візію району на конкурсі в Чернівцях

Стратегія розвитку, а не просто ДПТ: агентство 2storm запропонувало унікальну візію району на конкурсі в Чернівцях

Стратегія розвитку, а не просто ДПТ: агентство 2storm запропонувало унікальну візію району на конкурсі в Чернівцях - Фото 1

У Чернівцях завершився відкритий архітектурний конкурс на кращу містобудівну концепцію території площею 86 гектарів — одного з найбільш недооцінених районів міста, обмеженого вулицями Українських добровольців, Старожучківський Шлях, Зелена, Новоушицька, Петера Деманта, Кишинівська, Січових Стрільців, Руська та залізничною колією. До участі в конкурсі зареєструвались 13 авторів та авторських колективів з Чернівців, Львова, Києва, Софіївської Борщагівки та Івано-Франківська. Відтак на розгляд журі було подано 6 проєктів.

Архітектурне креативне агентство 2storm, яке здобуло другу премію на цьому конкурсі, представило не просто стандартний проєкт, а стратегію розвитку міста, розповідають в команді розробників. Це робота з глибоким розумінням процесів і контексту ділянки, де занедбана промислова зона зі складним рельєфом перетворюється на стратегічну точку зростання Чернівців, кажуть автори пропозиції.

Стратегія розвитку, а не просто ДПТ: агентство 2storm запропонувало унікальну візію району на конкурсі в Чернівцях - Фото 2

Проектом враховано відновлення природного ресурсу, продовжено туристичні маршрути старого міста, створені нові осередки громадських просторів, яких так бракує місту — музей сучасного мистецтва, концерт хол, ринки вулиці їжі, спортивні центри, офіси, кінотеатри, школи, лікарні та панорамно-ланшафтні локації. Природа та рельєф не обмежують, а формують унікальний парковий каркас, де зелень і вода органічно поєднані з урбаністичним середовищем. Кожен квадратний метр проєкту продуманий і ефективно працює, створюючи середовище, де хочеться жити, працювати та відпочивати, розповідають в 2storm.

Стратегія розвитку, а не просто ДПТ: агентство 2storm запропонувало унікальну візію району на конкурсі в Чернівцях - Фото 3

«Місто не може рости хаотично, забудовуючи черговий спальний район.  Щоб створити економічно стале середовище, ми мислимо не окремими кварталами, а цілими сценаріями розвитку — економічними, соціальними, культурними, рекреаційними та перспективними.  Архітектура — це інструмент, який узгоджує всі ці процеси в одне цілісне середовище».

Це не черговий спальний район, кажуть автори проєкту. У 2storm розповідають, що їхнє бачення створює нові точки тяжіння, інтегруючи економіку, культуру та соціальні зв’язки в поліцентричну структуру міста. Тут формуються комфортні житлові квартали та апартаменти з врахованою приватністю і безпекою, де діти можуть безпечно добиратися до шкіл і парків, площ та активно користуватися простором. Унікальна комерція ресторанів та бутіків з чудовою, панорамою на старе місто. Потрібна місту перехоплююча дорога знімає навантаження з центру міста та формує гарну логістику самого району, а якісні, легкі та безпечні пішохідні маршрути продовжують туристичний трафік, що формує нову міську динаміку.

Стратегія розвитку, а не просто ДПТ: агентство 2storm запропонувало унікальну візію району на конкурсі в Чернівцях - Фото 4

Стратегічний підхід 2storm до урбаністики полягає у поєднанні природного, економічного та культурного потенціалу, розповідають в команді. Природний ланшафт і водні коридори формують екологічний каркас, економіка стає рушієм через логіку розвитку, що враховує потреби бізнесу, девелопменту та створення робочих місць, а культура стає ядром, що «зшиває» новий район із життям міста. В результаті Чернівці отримують систему, де природа, економіка і культура працюють разом, створюючи унікальне середовище.

Концепція передбачає мультифункціональні кластери: житло різних форматів, офіси, комерція, освіта, рекреація та туризм формують самодостатню економічну екосистему. Природні ресурси, рельєф і панорами стають конкурентною перевагою, а кожна зона міста інтегрована у єдину систему. Нові громадські простори та панорамні локації формують різноманітність та високу якість проживання, а місто отримує потужний імпульс для розвитку, збагачуючи існуючу інфраструктуру і додаючи до неї нові функції. 

Стратегія розвитку, а не просто ДПТ: агентство 2storm запропонувало унікальну візію району на конкурсі в Чернівцях - Фото 5

У 2storm впевнені, їх проєкт демонструє, що архітектура — це стратегічний інструмент розвитку міста, здатний генерувати робочі місця, залучати інвесторів і стимулювати бізнес, одночасно створюючи комфортне, унікальне, культурно насичене та безпечне середовище. Автори прагнули, аби візуальні рішення відзначалися стриманістю, продуманим масштабом і повагою до контексту — метою була архітектура зі стратегічним мисленням, яка працює на економіку, комфорт та сталий розвиток міста.

Стратегія розвитку, а не просто ДПТ: агентство 2storm запропонувало унікальну візію району на конкурсі в Чернівцях - Фото 6

«Наша команда має великий досвід і глибоко розуміє процеси, які формують сучасне місто. Ми спеціалізуємося на створенні проєктів, які є комфортними, безпечними та унікальними, і водночас органічно інтегруються в міське середовище».

Конкурс довів, що майбутнє українських міст — у партнерстві архітекторів, бізнесу та громади. У 2storm впевнені – їхній проєкт показує, що локальні студії можуть мислити на рівні державної стратегії: системно планувати, аналізувати і створювати середовище, де хочеться жити і працювати.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Джерело матеріала
loader