/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F201%2Fb335127f3de982eac1ac78299c9862ca.jpg)
10 виставок, які варто відвідати у листопаді
Культурна афіша столиці в листопаді особливо насичена: від масштабних ретроспектив до камерних виставок про пам’ять, війну й кінець світу. Цього місяця Київ пропонує й глибокі роздуми про минуле, і зустріч з сучасним мистецтвом, і творчість українських митців, й іноземних. Найцікавіші експозиції зібрали у матеріалі.
![]()
«Бруталізм. Італія»
Де: Український Дім
Коли: З 6 до 16 листопада
146 світлин понад сотні італійських споруд, створених фотографами Роберто Конте та Стефано Переґо, демонструють велич і різноманіття архітектури у стилі бруталізм.
Митці подолали понад 20 000 кілометрів за п’ять років, аби задокументувати унікальні будівлі, характерні для італійського бруталізму — стилю, якому властиві відкритий бетон і чітка конструктивність форм.
«Саме прагнення визнати, що бетон може відображати більш ніж одну епоху, представляючи одночасно і теперішнє (чи майбутнє) і минуле — це те, що насамперед відрізняло італійських архітекторів від їхніх колег за кордоном», — зазначає Адріан Форті.
![]()
«Зустрінемося біля метро»
Де: Музей шістдесятництва
Коли: З 6 до 30 листопада
До 65-річчя Київського метрополітену музей представив камерний проєкт про те, як запуск метро вплинув на життя та творчість українських шістдесятників.
«Такий історичний збіг — коли все місто гомоніло про запуск підземки, у Києві зароджувався потужний рух, що відкривав для себе Україну, пишався нею, зрештою — багато хто віддав за неї здоровʼя в таборах і навіть життя. Кількома цікавими прикладами ми покажемо, як діяльність підземки лишила слід і в житті та творчості талановитих людей з гурту шістдесятників», — зазначили в пресслужбі метрополітену.
![]()
«Це всього лише кінець світу»
Де: PinchukArtCentre
Коли: З 13 листопада до 4 січня
У PinchukArtCentre відкрилася групова виставка «Це всього лише кінець світу» кураторки Оксани Чорнобрової. На виставці представлені роботи семи українських художників та художниць: Катерини Лисовенко, Анни Никитюк, Владислава Плісецького, Жені Степаненко, Федора Тетянича, Іллі Тодуркіна та Ольги Штейн.
Центральна ідея виставки — мутація, в межах якої людина непомітно й невпинно трансформується. Як і інші живі організми, що пристосовуються до навколишнього середовища щоб вижити, вона постає в новому гібридному тілі. Виставка пропонує подивитися на нас самих після кількох років «кінця світу».
«Мені хотілося говорити не лише про втрату, а й про те, як на її місці виникає простір для іншого — нового способу буття», — зазначає кураторка.
![]()
«Василь Стус. Поки ми тут, усе буде гаразд»
Де: Мистецький Арсенал
Коли: З 13 листопада до 8 лютого
Виставка пропонує глибоке занурення у світ Василя Стуса — через архівні матеріали, голос поета, збережений на магнітній плівці, та документальні реконструкції.
У межах експозиції також будуть представлені твори Алли Горської, Опанаса Заливахи, Галини Севрук та історії про те, як самвидав перетворювався на «тамвидав», а КДБ створював фіктивні справи проти дисидентів.
![]()
«Віктор Зарецький. Ретроспективна виставка до 100-річчя художника»
Де: Національний музей Тараса Шевченка
Коли: З 17 жовтня до 14 грудня
Зарецький — митець, лауреат Шевченківської премії та художник. У свої творчості він поєднав академічну школу, модернізовані народні образи та естетику європейської сецесії. Експозиція охоплює живописні твори з музейних і приватних колекцій, вибрані монументальні роботи у співавторстві з Аллою Горською та архівні світлини.
![]()
«Київська фреска»
Де: Галерея Portal 11
Коли: З 31 жовтня до 7 грудня
Виставка Дмитра Нагурного представляє місто Київ не як конкретний пейзаж, а як духовний простір, що відображає напруження між історією, сучасністю та особистим досвідом.
У живописі митця відчутний потужний вплив монументального мистецтва. Особливо вражають його київські пейзажі, у яких художник відтворює довершені архітектурні форми Софії Київської, Андріївської церкви та інших знакових пам’яток, перетворюючи будівлі на символи духовного простору міста.
![]()
«Колись почуємо»
Де: Voloshyn Gallery
Коли: З 7 листопада по 10 січня
Це персональна виставка Юрія Болси, яка досліджує стан спостерігача — коли небезпека ніби завжди поряд, але стосується когось іншого.
Це роздвоєне відчуття водночас відстороненості та залученості: з одного боку воно пробуджує емпатію й бажання підтримати, а з іншого — породжує тривогу й безпорадність. Відчуття життя під прицілом — це не лише стан спостереження, але й своєрідна форма усвідомлення власної ролі у великому спектрі існування.
«Олександр Мурашко. Київські вібрації»
Де: Київська картинна галерея
Коли: з 22 жовтня до 25 січня
Це історико-мистецький проєкт присвячений 150-річчю від дня народження видатного українського живописця, одного з засновників Української Академії мистецтва, Олександра Мурашко.
Експозиція зосереджує увагу на київському періоді життя художника. У музейному просторі представлені портрети киян, а також картини, створені в Києві або пов’язані з його середовищем. На виставці вперше продемонструють «Портрет жінки в капелюсі, яка нещодавно була відреставрована.
![]()
«Премʼєра, яка не відбудеться»
Де: 3.6.9 Space Kyiv
Коли: з 9 листопада до 11 січня
Виставка Тетяни Овсійчук у п’яти вимірах мистецтва містить інсталяцію, живопис, фотографію, музику й театр у одній художній композиції. Це історія про спадковість, яку перервали, і про культуру, що проростає всупереч. Багатовимірний формат дозволяє глядачеві пережити пам’ять як досвід — через образ, рух, звук і тишу.
![]()
«Графеми»
Де: Imagine Point
Коли: З 14 листопада до 13 грудня
В експозиції художники проводять паралелі між своїми творами та графемами — мовними одиницями.
Так, скульптура Василя Татарського є своєрідною фіксацією моментів існування за допомогою власної візуальної системи: плавні, врівноважені лінії, що перетікають одна в одну, утворюючи масивні об’єми та єднаючи матерію з порожнечею. А Леонід Колодницький у своїй творчості експериментує з базовими елементами композиції — плямами та лініями як із графемами, самодостатніми засобами вираження.
![]()