/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F6ed4dd7a7e893fb0b5ad5c41f7904fc3.jpg)
«Укрзалізниця» закупить партію французьких електровозів Alstom
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F278%2F6ed4dd7a7e893fb0b5ad5c41f7904fc3.jpg)
«Укрзалізниця» підписала стратегічну угоду з французькою компанією Alstom на постачання 55 вантажних електровозів.
Це крок для оновлення старих локомотивів, середній вік яких становить майже 50 років. Без нової техніки через кілька років Україна могла б втратити частину вантажних перевезень, особливо для експорту.
Нагадаємо, що науковці Дніпровського інституту інфраструктури та транспорту УДУНТ заявили, що рухомий склад Укрзалізниця зносився на 90% і що без підтримки залізниця продовжить занепадати, а це у свою чергу створить загрозу для всієї логістики країни, включно з потребами ЗСУ.
Угоду уклали за результатами міжнародного тендера Світового банку, у якому взяли участь понад десять виробників із Європи та Азії. Перемогла пропозиція Alstom, а загальна вартість контракту становить 473 мільйони євро. Перший електровоз прибуде на початку 2027 року та пройде випробування, а всю партію доставлять до 2029 року.
55 нових локомотивів замінять близько 80 старих і допоможуть Укрзалізниці економити понад 30% витрат та скоротити затримки, бо зможуть працювати на різних лініях без зміни тяги. Компанія також забезпечить сервісну підтримку, навчить машиністів і постачатиме запчастини.
Локомотиви розвиватимуть потужність 9000 кВт, рухатимуться зі швидкістю до 120 км/год, тягнутимуть поїзди на 30% важчі за старі і потребуватимуть обслуговування лише раз на 37 діб замість кожних трьох днів. Вони обладнані сучасними системами рекуперативного та реостатного гальмування, а готовність до роботи досягає 95%, майже вдвічі перевищуючи показники старого парку.
Угода також відкриває можливості для українських виробників. Хоч локомотиви виготовлятимуть у Франції, Alstom та Укрзалізниця планують закуповувати українські компоненти для їхнього обслуговування та виробництва. У 2026 році проведуть зустріч із компаніями, які можуть постачати системи зв’язку й безпеки, колісні пари, гальмівні деталі, запчастини та кабельну продукцію. В Україні також створять сервісний центр для обслуговування електровозів.
37% вартості проєкту покриває грант у 173 мільйонів євро, а решта — пільговий кредит ЄБРР на мільйонів євро.
- #Транспорт
- #Укрзалізниця
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті
