Продаж Warner Bros Discovery став однією з найгучніших інтриг у світовій розважальній індустрії: за актив із багатим каталогом і культовими брендами змагаються Netflix і Paramount, а сам процес супроводжується участю таємничих саудівських інвесторів інвесторів і политичним підтекстом.
Однак, як зазначає The Economist, ця боротьба є лише частиною глибших змін, що нині відбуваються на глобальному ринку відеоконтенту, де традиційний Голлівуд дедалі активніше конкурує із платформами на кшталт YouTube.
Продаж обіцяє потрясти війну за стримінг, в якій голлівудські студії борються за передплатників. Paramount, невелика студія, прагне розширитися, щоб конкурувати з великими гравцями. Netflix, який значно випереджає конкурентів, хоче більше контенту для своєї величезної бібліотеки. Але фокус на війні за стримінг не враховує більш важливу сюжетну лінію.
Попри мільярдні витрати студій на нові фільми та телешоу останніми роками, глядачі дедалі більше часу проводять, дивлячись контент, створений поза Голлівудом, часто аматорами. Найпопулярнішою платформою для відеорозваг в США є не Warner Bros чи їх конкуренти, а YouTube. Ця платформа, що належить Google, займає 28% стримінгу на телевізорах в Америці, порівняно з 19% у Netflix. Це не враховує час, витрачений на перегляд відео на мобільних пристроях.
Голлівудські керівники запевняють, що їхній бізнес відрізняється від недбалих онлайн-відео, які люди дивляться у туалеті. Це правда, але різниця стирається. Спершу розглянемо технології. Соціальні платформи адаптовані до мобільних екранів, проте їхні відео все частіше переглядають на телевізорах: американці більше часу проводять, дивлячись YouTube на телевізорі, ніж на смартфонах. Водночас Голлівуд усе менше залежить від кінотеатрів, натомість робить ставку на телевізори і ще менші екрани. У країнах зі слабкою економікою, де глядачі частіше дивляться довгі відео на мобільних пристроях, пропонують тарифи тільки для смартфонів.
По-друге, бізнес-моделі дедалі більше схожі. Стримінгові платформи, шукаючи нову аудиторію, виходять за межі передплати та переходять до реклами, яка раніше була характерною для соціальних медіа. Водночас соціальні платформи рухаються в напрямку передплатних моделей; тарифи YouTube без реклами, що включають музику, мають понад 125 мільйонів підписників, що приблизно дорівнює кількості підписників Warner Bros.
Третя сфера перетину є найбільш спірною: контент. Стрімінгові платформи все більше використовують формати, поширені у соціальних мережах. Amazon Prime Video запустила серіал із MrBeast, найпопулярнішою зіркою YouTube; Netflix готує відеоподкасти від Spotify; китайські студії створюють "мікродрами" — двохвилинні епізоди у серіалах із 90 частин. Натомість соціальні мережі пропонують дедалі більше телеподібного контенту. Чат-шоу YouTube, такі як Chicken Shop Date, забирають аудиторію у традиційних телевізійних програм, тепер у них з'явилися й гості з перших шпальт. Штучний інтелект зменшує розрив між професійними та аматорськими візуальними ефектами і робить доступними такі речі, як дубляж іноземними мовами. Професійні медіакомпанії все частіше використовують соціальні мережі для поширення своєї продукції.
Ця нова ситуація на ринку означає, що антимонопольні органи не повинні виключати Netflix із конкуренції за Warner Bros., як багато хто стверджує у Голлівуді. Хоча Netflix може домінувати в сегменті стримінгу, у ширшому ринковому контексті він залишається меншою силою. Аналогічно, Paramount теж є сильнішим, ніж здається. Хоча він може бути другорядним гравцем у Голлівуді, сім'я Еллісон, яка ним володіє та підтримує Дональда Трампа, була згадана президентом як частина групи, що керуватиме очікуваною американською версією TikTok. Їх участь у професійних та соцмережах може зробити їх також дуже впливовими.
Голлівуд стверджує, що його преміальний контент переможе в цій новій війні. Інвестиції у Warner Bros., що відображають високу цінність його каталогу та інтелектуальної власності, свідчать про довіру професіоналів до цього напрямку. Однак, незалежно від того, хто виграє битву за Warner, її очікує ще більш масштабна боротьба попереду.
Paramount і союзники Трампа заходять у CNN через рекордне поглинання Warner Bros. Discovery. Це вже не бізнес, а боротьба за контроль над глобальним інформаційним полем.
Чому для України це тривожний сигнал — в статті "Медіаімперія завдає удару у відповідь: як люди Трампа купують Голлівуд і чому це загроза для CNN (і України)" пише Петро Катеринич.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F193%2F8b72aee2ffd930d0feda035dff13a81c.jpg)
