7 лютого.
Корпорація Boeing і американські авіаційні регулятори відмовилися співпрацювати з нідерландськими парламентарями в новому дослідженні причин авіакатастрофи Boeing 737 NG “Турецьких авіаліній” під Амстердамом в 2009 році.
У катастрофі загинули 9 осіб.
У її причинах The New York Times виявила паралелі з недавніми катастрофами 737 MAX, пише УНН.
Як повідомляє The New York Times, члени парламенту Нідерландів мали намір 6 лютого розпитати голову ради директорів Boeing Девіда Калхуна про можливе втручання корпорації в результати нідерландського розслідування катастрофи 2009 року.
Національна рада з транспортної безпеки США теж отримала пропозицію взяти участь в слуханнях — і теж відповів відмовою.
У листі, який американський рада з транспортної безпеки відправила нідерландському парламенту, йдеться: регулятор впевнений, що розслідування катастрофи 2009 року проводилося відповідно до принципів незалежності, прозорості і свободи від упередження.
Парламентарі ініціювали слухання після публікації в The New York Times 20 січня 2020 року.
Видання дійшло висновку, що нідерландські розслідувачі катастрофи зменшили або зовсім прибрали з підсумкового звіту критику концерну Boeing — і сталося це після втручання американської команди, в яку входили представники власне виробника літаків, Національної ради з безпеки на транспорті (NTSB) і Федерального управління цивільної авіації США (FAA).
В результаті у звіті Ради з безпеки Нідерландів, яка розслідувала катастрофу, акцент був зміщений в сторону провини пілотів, які не змогли запобігти катастрофі.
Той факт, що єдиний несправний висотомір лайнера запустив ланцюжок критичних помилок автоматики, а також те, що у пілотів не було в інструкції важливої частини інформації, не отримав достатньої міри уваги, і це дозволило виробникові Boeing обійтися мінімальними змінами в роботі своїх лайнерів, писала The New York Times.
А в 2018 і 2019 роках зазнали аварії два 737 MAX — і теж через один несправний прилад, на цей раз датчика кута атаки.
При цьому в аварії 2018 року в інструкції для пілотів знову не вистачало потрібної інформації.
“Компанії (Boeing) за багато потрібно відповісти.
Це просто черговий приклад того, як Boeing хоче відповідати тільки перед самою собою”, — розкритикував відмову корпорації нідерландський парламентар Ян Патернот.
Він нагадав, що європейським урядам належить схвалити виправлені 737 MAX до того, як їх можна буде знову використовувати.
“Те, що вони не відповідають на питання, ніяк не зміцнює нашу довіру до компанії”, — зауважив він.
Глава Ради з безпеки Нідерландів Йерун Дейсселблум, який був присутній на слуханні 6 лютого, визнав, що джерела інформації в розслідуваннях могли б бути більш прозорими, але підкреслив, що нідерландські розслідувачі діяли незалежно і що Boeing не уникнув своєї частки провини.
У той же час, Пітер ван Волленховен, який очолював раду під час розслідування, наполягає, що акцент на вину пілотів був вірним: “Пілоти могли запобігти цьому (катастрофу)”, — заявив він.
Нідерландські парламентарі продовжать слухання 12 лютого.
Вони мають намір запросити у Ради з безпеки Нідерландів документи, які могли б розкрити роль Boeing в розслідуванні.
Катастрофа рейсу TK1951 25 лютого 2009 року:.