Карантин і регіональні канали: скорочення, зупинка виробництва, можливий продаж проросійським силам
Карантин і регіональні канали: скорочення, зупинка виробництва, можливий продаж проросійським силам

Карантин і регіональні канали: скорочення, зупинка виробництва, можливий продаж проросійським силам

Карантин і регіональні канали: скорочення, зупинка виробництва, можливий продаж проросійським силам - Фото 1

Пандемія COVID-19 та зумовлений нею карантин в Україні призвели до падіння рекламного ринку на місцевому рівні.

Регіональні телекомпанії призупиняють виробництво розважальних проєктів, переходять на повтори, дистанційну роботу, а в деяких регіонах і скорочують працівників.

Очільники цих компаній звертаються до оператора цифрового телебачення «Зеонбуду» та Концерну РРТ щодо зменшення вартості трансляції сигналу на період карантину.

У деяких південних областях проросійські політичні партії роблять спроби придбати місцеві телеканали.

А в Одесі кілька мовників уже перейшли на ретрансляцію каналів, пов’язаних з Віктором Медведчуком.

Тернопіль: відмова від нічної трансляції для економії коштів.

Тернопільський регіональний канал TV4 після початку карантину закрив авторські програми та відмовився від частини розважального продукту (в ефірі виходять повторні випуски цих проєктів).

Також, за словами генеральної директорки каналу Юлії Винокур, з ефіру зняли кримінальні новини.

«Ми, звісно, могли на цьому піаритися.

Але вирішили швидше давати позитивний контент.

Бо людям зараз потрібна підтримка.

Так, як було, вже не буде, треба змінюватися», – пояснює вона.

Натомість у сітці залишилися новини, які виходять чотири рази на добу: о 12.00 (випуск без ведучого), 14.00, 16.00 та 19.00 (повноцінні прямоефірні випуски з ведучими).

Втім, хронометраж випусків дещо скоротився.

Зараз на каналі створені чергові бригади та графік для роботи операторів, монтажерів, інженерів і випускових.

Кілька людей пішли у відпустку за власний рахунок.

Решта працює дистанційно (зокрема, ті, хто займається сайтом та сторінками у соцмережах).

«Одним з напрямків наших доходів є привітання та оголошення.

І менеджер, яка цим займалася, працює не в офісі.

Кількість замовників зменшилася в рази.

Раніше вони були щоденними, зараз ми робимо їх щоп’ятниці, суботи та неділі», – розказує пані Винокур.

Головним джерелом монетизації для телекомпанії є реклама.

Зараз ситуація з нею дуже складна.

Клієнти відмовляються від розміщення.

«Один з рекламодавців нещодавно хотів знімати з ефіру свою рекламу.

Але ми його вмовили частково залишитися.

Вони є спонсорами програми.

І ми вирішили трансформувати її під нинішні потреби», – каже очільниця TV4.

Нові ж рекламодавці на канал у час кризи не приходять.

Наприклад, компанії, які організовують доставку, воліють рекламуватись в інтернеті.

«До того ж, зараз складно будувати стосунки з рекламодавцями.

Адже вони зараз мають простої, намагаються щось зекономити, а тут ти ще хочеш на них заробити.

Тобто це не просто», – додає Юлія Винокур.

Також досить складно телекомпанії наразі оплачувати послуги доставки сигналу для цілодобового мовлення.

Саме тому разом з колегами Юлія Винокур планує звернутися до Національної ради з питань телебачення та радіомовлення та цифрового провайдера-оператора «Зеонбуду», щоб поки що скасувати нічну трансляцію.

За місяць TV4 платить близько 50 тис.

грн за доставку сигналу, відповідно відсутність трансляції з 00.00 до 06.00 дасть змогу зекономити близько 12 тис.

грн на місяць.

«Для нас не є проблемою, чим наповнити ефір.

Але доставка сигналу в ці години теж вимагає коштів.

Нічна трансляція коштує так само, як і денна.

Нам почали доводити, що це (призупинення трансляції вночі.

– ДМ) технічно не можливо.

Але треба йти на такі кроки, бо люди важливіші за обладнання», – каже очільниця тернопільського каналу.

Також компанія написала заяву на відключення опалення.

Адже в офісі працює досить мало людей, тому прийняли рішення «утеплювати їх» обігрівачами УФО та кондиціонерами.

«Ми – відповідальний бізнес.

І нам потрібна допомога.

Питання в тому, щоб зменшити фінансове навантаження.

Головне зараз – заплатити людям», – наголошує гендиректорка компанії.

Івано-Франківськ: рекламодавці скорочують усю свою підтримку.

«Канал працює, але сітку ми змінили», – каже очільник телекомпанії «Західний полюс» з Івано-Франківська Володимир Фомін.

Зокрема, з ефіру прибрали розважальні шоу.

Співробітники каналу на роботу ходять, але не всі,.

Лише «ті, хто погодився, і ті, що живуть близько».

«З 23 людей нашого колективу виходять на роботу восьмеро.

Ми ж не можемо вимкнутися», – розказує пан Фомін.

В ефір продовжують виходити новини, а також частина проєктів, щодо виробництва яких канал мав зобов’язання перед спонсорами.

Однак чи продовжуватимуться вони надалі, керівник телекомпанії не знає.

Адже наразі рекламодавці скорочують усю підтримку в регіоні.

«Знялися [з ефіру рекламні кампанії] автомобільні салони, торгові центри.

Лишилися продукти.

Зайшли двоє нових рекламодавців, які займаються доставкою продуктів.

Залишилось кілька забудовників, яким цікаво підтримувати бренд.

Але від того, що було, лишилося 40-50%», – зазначає керівник «Західного полюсу».

Утім, ситуація на його телекомпанії не найгірша.

З рекламою в регіонах зараз узагалі катастрофа, розповідають «Детектору медіа» представники регіональних мовників: лишається лише 10-15% від бюджетів, а то й менше.

«Західний полюс», за словами пана Фоміна, має змогу мовити до кінця травня.

На цей період вистачає коштів, виділених власником.

Далі компанія планує шукати підтримку донорів.

«Людей поки що ми не звільняли.

Якщо це продовжиться до червня, то доведеться прощатися з частиною людей», – додає він.

Чернівці та Херсон: скорочення неминучі.

В інших регіонах ситуація ще складніша.

Наприклад, міській телерадіокомпанії «Чернівці» довелося звільняти людей і призупиняти виробництво деяких програм.

За словами очільника компанії Геннадія Сергєєва, половина колективу звільнилася за угодою сторін: «Якщо немає грошей, то немає, чим платити».

«Усі рекламодавці пішли.

Зараз усе зупинено.

Залишилися лише кілька тих замовлень з тих, що були раніше.

Нових [рекламних замовлень] немає взагалі.

Державні органи не проводять ніяких відкритих заходів.

Усе викладають у фейсбук.

Дуже важка ситуація», – каже він.

Компанія готова працювати, поки «Концерн РРТ не заглушить сигнал».

Адже наразі «Чернівці» не мають можливості платити оператору за доставку сигналу.

«Якщо місто планує нам скасувати орендну плату, то Концерн вимагає грошей», – додає пан Сергєєв.

Віталій Каменський, директор херсонського каналу «ВТВ +», розказує, що із частиною колективу йому теж доведеться попрощатися: «Зараз нас чекають значні скорочення.

Просто немає чим платити.

Чи вдасться нам протриматися, я не знаю, тому що ми постійно маємо сплачувати “Зеонбуду”, податки і зарплату тим співробітникам, які залишаться».

Свою сітку мовлення канал «ВТВ+» поки що не змінював, але в ефір уже виходить значна частина повторів.

Раніше каналу вдавалося виживати за рахунок реклами, особливо завдяки політичній рекламі під час виборчих кампаній.

Восени 2020 року мають відбутися місцеві вибори, однак є ймовірність, що пандемія вплине на строки їх проведення.

Рекламодавці залишають канал і переходять у диджитал, а також на зовнішню рекламу.

Зокрема, це автомобільні бренди, побутова техніка.

Віталій Каменський переконаний, що завершення карантину одразу не поверне рекламу в медіа.

І щоб вижити, регіональному каналу треба шукати й інші шляхи монетизації.

Одеса: повтори та ретрансляція каналів Медведчука.

В Одесі, де найбільша кількість місцевих мовників в Україні, ситуація на каналах різна.

Дехто повністю перейшов на повтори, дехто запевняє, що працює у звичному режимі, а дехто перейшов на ретрансляцію або близький до припинення мовлення.

Джерела «Детектора медіа» повідомили про суттєві труднощі (аж до можливого закриття) в кількох мовників – і ми звернулися напряму до них.

Керівники цих каналів не підтвердили інформації про складну ситуацію.

Олена Бачевська, керівниця каналу «Здоров’я», розказала «Детектору медіа», що в сітці каналу зараз транслюють повтори: «Справа в тому, що всі проєкти ми готували завчасно.

Тому зараз ми маємо контент для заповнення сітки».

А співробітники каналу працюють дистанційно.

За словами керівниці, їх забезпечили комп’ютерами та ноутбуками.

«Матеріали журналісти монтажерам заливають на файлобмінники тощо.

Один співробітник пішов у відпустку (ще до карантину) зі збереженням посади та зарплати.

Рекламодавці зараз у студію до нас не приходять, оскільки ми підтримуємо карантин та закликаємо до цього всіх», – каже пані Бачевська.

Втім, вона переконана, що контент каналу актуальний, адже всі програми пов’язані зі здоров’ям.

В ефірі виходять коментарі лікарів та медиків.

Однак на появу нових рекламодавців це не впливає.

Адже їхня активність змістилась у диджитал.

Власне, з рекламою в одеських мовників така ж ситуація, як і в решті регіонів.

Панівною тенденцією є диджиталізація.

За словами генерального директора «Першого міського» Людмили Орєшиної, бюджету одного розміщення на телебаченні вистачає на місяць у диджиталі: «Навіщо платити за розміщення на каналі, якщо за ту ж суму рекламодавець може найняти трьох сммників і рекламуватися в інстаграмі та фейсбуку?».

Саме тому падіння телевізійного рекламного ринку в регіонах розпочалося задовго до карантину й триває досі.

Однак пані Орєшина каже, що одеський «Перший міський» працює у звичному режимі: «У нас на каналі всі на робочих місцях.

І ми намагаємося зробити все можливе для того, щоб не скорочувати людей».

Хоча, приміром, «Перший міський» у Кривому Розі, створений за франшизою одеського каналу, відправив колектив на карантин і зупинив виробництво прямоефірних програм.

За словами очільниці одеського «Першого міського» із сітки пішли культурні проєкти, наприклад, пов’язані з театром (оскільки зараз немає таких подій).

«Також у нас вимушено став на паузу проєкт “Одеса робить базар”, тому що ринки зараз закриті», – додала вона.

На «Первом городском радио» ситуація подібна до телеканалу.

Людмила Орєшина розказує, що з ефіру ранкового шоу забрали рубрику з гостем (годинні інтерв’ю).

Проєкт переформатувався і працює без гостьових студій.

«Хто може, той працює дистанційно.

Це і звуковики, і монтажери.

А журналістський склад озброєний масками та антисептиками.

У нас не було такої ситуації, щоб через вірус хтось не хотів приходити на роботу», - додала вона.

Телеканал «Думская ТВ» перевів більшу частину колективу на віддалену роботу.

За словами головної редакторки Кароліни Тимків, обов’язки співробітників перерозподілено, а деякі прямоефірні проєкти припинено.

Також у компанії є скорочення, але пані Тимків запевняє, що «вони мінімальні».

Джерело «Детектора медіа» в топ менеджменті одного з одеських каналів повідомило, що близькі до припинення мовлення три канали – «Академія», «Глас» і «Град».

Однак інші джерела цю інформацію не підтвердили і зазначили, що «Град» та «Академія» наразі в ефір виходять.

Очільник «Граду» Анатолій Балінов на дзвінки не відповідає.

Зв’язатися з керівництвом «Академії» та «Гласу» за офісними телефонами теж не вдалося.

Зауважимо, що «Академія» та канал «Здоров’я», про який ішлося вище, належать членам родини колишнього народного депутата від «Блоку Петра Порошенка» Дмитра Голубова.

Втім, через припинення виробництва деяких проєктів частина співробітників згаданих вище каналів шукають роботу на ринку.

Адже ті, хто не має змоги працювати дистанційно, у кращому випадку пішли у відпуску, а в гіршому – могли бути звільнені за угодою сторін, як це відбувається в інших областях.

В Одесі є мовники, що перейшли на ретрансляцію каналів, пов’язаних з Віктором Медведчуком.

Так, в ефірі «Південної хвилі» виходять програми «112 Україна» (дані за понеділок 30 березня).

Телеканал Olvia ще минулого року почав ретранслювати програми News.

One, за що отримав попередження від Нацради.

Обидва канали мають спільну адресу.

За неофіційними даними, нові власники каналів близькі до «Опозиційної платформи – За життя», зокрема до депутата Одеської облради від «Опозиційного блоку» Віктора Баранського, який торік балотувався до Верховної Ради від ОПЗЖ.

З огляду на те, що чимало регіональних мовників опинилися в складній ситуації через карантин і кризу, цілком імовірним є їхній продаж.

За таких умов особливо небезпечною є активізація проросійських сил, зокрема й «Опозиційної платформи – За життя», у намірах скуповувати медійні ресурси в регіонах напередодні місцевих виборів.

Найбільше їх цікавить саме південний регіон, каже виконавча директорка Національної асоціації медіа Катерина М’ясникова: «Для проросійських політичних партій південні області – це пріоритетний регіон.

Зараз фіксуємо в цих областях непоодинокі спроби представників цих партій викупити місцеві телерадіокомпанії, які наразі не належать до жодних фінансово-політичних груп та опинилися в дуже складному фінансовому становищі.

І якщо медіа найближчим часом не отримають хоч якихось заходів підтримки, то матимемо веселі місцеві вибори.

Якщо взагалі їх матимемо».

Теги за темою
Інфопростір Статті
Джерело матеріала
loader
loader