/https%3A%2F%2Fimgclf.112.ua%2F277x167%2F2020%2F06%2F10%2F426055.jpg%3Ftimestamp%3D1591794892)
Виробник авіалайнерів розповів, чи безпечне повітря в літаках під час пандемії
Виробник авіалайнерів Airbus розповів про те, безпечний повітря всередині літака під час пандемії, як часто його замінюють і звідки беруть на висоті, де атмосфера розряджена. Про це повідомляється на сайті avianews.com.
Повітряна суміш
Всередині герметичної кабіни літака знаходиться повітряна суміш, що на 50% складається з рециркулированного повітря з салону і на 50% з повітря ззовні. Цією сумішшю і дихають пасажири. Вважається, що на висоті у зовнішньому повітрі, температура якого становить -50 градусів, немає вірусів і бактерій.
Крім того, він потрапляє в салон через складну систему: спочатку проходить через компресор двигуна, де нагрівається до 200-250 градусів, а потім направляється в каталізатор, де з нього видаляється шкідливий для людини озон.
Тільки після цього повітря потрапляє в турбохолодильник, де охолоджується, зволожується і попадається на змішування з рециркулюючого повітрям з салону.
Система вентиляції, забираючи повітря з салону, 50% направляє назовні через спеціальний клапан, а іншу половину очищає через HEPA-фільтри (High Efficiency Particulate Air — фільтри високоефективного утримання часток). Вони здатні затримувати до 99,97% частинок, включаючи бактерії і віруси. Їх також використовують в операційних сучасних лікарень для забезпечення чистоти повітря.
Як повітря циркулює в салоні?
Повітря в літаках подається зверху над кріслами і виводиться через спеціальні клапани під кріслами. Такий розподіл називається поперечним.
При подовжньому розподіл повітря може подаватися до початку салону, а виводитися в кінці, але така система більше актуальна для наземного транспорту.
Використання поперечної подачі і виведення повітря забезпечує різну атмосферу в різних частинах салону. Тобто якщо хтось чхнув в 8 ряду, у 20 ряду навряд чи хтось вдихне мікрокраплі. До того ж використання пасажирами масок значно обмежує розліт частинок.
За заявою Airbus, повітря в салоні оновлюється кожні 2-3 хвилини і в процесі польоту стає чистіше, ніж на землі, т. к. постійно проходить фільтрацію. Однак важливо вчасно замінювати НЕРА-фільтри.
Крім цього, з-за великого ресурсу літаків не всі авіакомпанії використовують цю технологію. Наприклад, у Airbus такі фільтри ставляться у всі авіалайнери, які поставляються з 1994 року.

