Агентство «Союздрук», яке займається роздрібними продажами преси в кіосках, повідомило, що з 18 червня припиняється постачання журналу «НВ».
«Сподіваємось, що наші колеги з НВ подолають всі негаразди та журнал знов прикрасить своєю присутністю наші полиці», - пише агентство.
«Детектор медіа» розпитав у головного редактора журналу і керівника усіх медіапроєктів НВ Віталія Сича про майбутнє журналу та про перші результати передплати контенту на сайті.
- Віталію, учора «Союздрук» написав про те, що «НВ» з 18 червня припиняє постачатись у роздрібну мережу на невизначений строк.
Чи йде мова про припинення виходу журналу?.
- Вихід журналу не припиняємо.
Ми оптимізуємо роздрібні продажі і не хочемо продаватись у «Союздруці».
На літо ми йдемо з усіх роздрібних продажів, залишаємо лише роздріб у «Сільпо».
У них найкраща економіка, і ми продаватимемось через них.
Окрім цього, у нас багато передплатників, ми розвиватимемо продажі через сайт і шукатимемо нові офлайнові місця дистрибуції.
- Чому ви залишаєте «Союздрук»?.
- У них шалені націнки, до того ж вони не стежать за економікою.
А торгувати собі у збиток сенсу немає.
Саме тому ми звідти йдемо.
Це лише оздоровить нашу економіку.
- Що для вас найбільш дохідний та перспективний напрямок?.
- Реклама.
Якщо говорити про весь медіадім, то онлайн має значно більше перспектив та потенціалу.
Боюся, що друкована версія незабаром може досягнути стелі зростання доходу.
А в онлайні дохід росте досить стрімко.
Але я б не ставився до журналу безпосередньо як до друкованої версії.
Якщо дивитись на роботу журналу ширше, то ми створюємо свої івенти і це теж приносить свій дохід.
Редакція журналу створює контент, який потім продається на сайті через пейвол.
І зараз журнал – це головне джерело контенту, який продається на сайті.
Звісно, купують і ті матеріали, які пишуть журналісти сайту, але на сьогодні найбільше продається журнальний контент.
Тому попри те, що динаміка приросту доходу вища на сайті, способи монетизації журналу значно ширші.
А сайт, звісно, росте, усе перетікає в онлайн.
- Як ростуть ваші доходи за передплату електронної версії?.
- Спочатку ми ввели тестову передплату за 1 гривню.
Повна ж вартість – 49 гривень.
На час карантину ми продовжили тестовий період від одного до трьох місяців, щоб люди могли безкоштовно читати актуальні теми (наприклад, про той же коронавірус).
Але зараз у нас іде процес переходу з 1 гривні до 49 грн.
І перші результати перевищують наші очікування.
Зараз ми маємо понад 10 тисяч передплатників.
Я непокоївся тим, що, коли ціна зросте з 1 до 49 гривень, багато людей піде, але пішло досить небагато.
- Який у вас план щодо кількості передплатників на цей рік?.
- У нас не було плану.
Тому що до нас із пейволами в Україні ніхто не працював, і нам не було на кого орієнтуватись.
Усе, що я міг робити, – це консультуватися з колегами з Латвії та Словаччини.
Ми думали, як матимемо 3 тисячі передплатників по Україні, то це буде чудово.
Бо в Україні буцімто ніхто не платить за контент.
Але виявилося, що це не так.
49 гривень на місяць – для багатьох прийнятна сума.
І зараз ми дуже задоволені 10 тисячами.
Надалі не очікую на таке стрімке зростання, думаю, воно буде поступовим.
Адже всі, хто хотіли, вже підписались.
Тому, якщо ми втримаємо це число, то це буде дуже добре.
- Ваші клієнти оплачують доступ до контенту на місяць чи на півроку/рік?.
- Є люди, які одразу підписались на рік.
Їх кілька тисяч.
Більшість спершу підписується на тестовий період за 1 гривню, і далі на щомісячну оплату.
- Як плануєте втримувати клієнтів?.
Раніше ми пейволи продавали тільки на сайті.
А зараз будемо їх просувати.
Щодо моїх вражень, найбільш ефективний інструмент – це продаж конкретної статті, яка цікава для конкретної аудиторії.
Найчастіше люди купують, коли отримують цікавий матеріал: розслідування, аналітика, інтерв’ю.
Тому ми займатимемося просуванням саме цих матеріалів.
- Чи можна у вас купувати не місячну передплату, а доступ до конкретного матеріалу?.
- Ні.
Саме тому, коли людина бачить цікаву статтю (наприклад, інтерв’ю з банкіром), вона купує передплату на місяць або на рік.
А ми бачимо, яким чином клієнт до нас приходить.
Якщо для журналу ми ставили приріст доходів 10% на рік, то для сайту, за планом, це 40-50%.
Насправді сайт у нас зараз випереджає план.
Частково пейвол пішов краще очікувань, частково трафік виріс через коронавірус.
- Чи торкнулось вас падіння доходів від реклами через пандемію?.
- У нас є падіння реклами в журналі через те, що два місяці ми не виходили.
Але ми зробили два «ударні» номери.
Один з них – це наш день народження – 6 років.
Рекламодавці таке люблять.
А другий – це спільний проєкт з Economist.
І там, і там ми добре заробили й частково компенсували падіння.
Але в цілому наш журнал не виконає цьогорічного плану.
Тому що ми не можемо проводити івенти, які були в планах.
- Віталію, ви згадували, що в плані зростання доходів у журналу є своя стеля.
Як довго журнал ще може протриматись?.
- Не знаю.
Якщо ми говоримо про приріст доходу, то це ще кілька років.
Але ми шукатимемо інші шляхи монетизації: такі, як івенти та пейволи.
Можливо, ще щось придумаємо.
До того ж, журнал своїм брендом підживлює сайт.
Як показує досвід США, коли за онлайн-версією стоїть друкована, це додає достовірності та репутації проєкту.
Тобто крім темпів приросту є й інші важливі показники.