/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F26%2Fa16f0e492c60e5f5a9a48563b134af15.jpg)
Вчені створили лазер, який може "бачити" крізь хмари, дим і густий туман
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F26%2Fe5a05f5c153ecc86f669d7da0b0c2c37.jpg)
Як передає НВ із посиланням на Science alert, в основу пристрою закладена "конфокальна дифузна томографія".
Даний метод досліджує об'єкт, вимірюючи рух частинок світла, що виробляються імпульсами лазера, які відбиваються від об'єкта за перешкодою.
Такі вимірювання робить комп'ютерний алгоритм. Він обробляє сигнал і відновлює форму об'єкта, який прихований від прямого спостереження.
Експеримент, проведений вченими, підтвердив здатність лазерного пристрою розрізняти об'єкти, приховані за шаром піни, товщиною в один дюйм (2,54 см).
Відзначається, що подібні технології використовувалися і раніше. Однак, нова система вперше може працювати без інформації про те, на якій відстані за перешкодою розташований об'єкт.
"Це дійсно збільшує межі того, що може бути можливим за допомогою будь-якої сенсорної системи. Це схоже на надлюдський зір", - заявляють дослідники.
Передбачається, що дану технологію можна буде застосовувати в різних сферах. Серед них називаються системи безпілотного керування автомобілем в умовах обмеженої видимості, супутникові знімки поверхні Землі або інших планет крізь густі хмари та інші подібні сфери.
Але на даному етапі пристрій має один істотний недолік - низьку швидкість обробки сигналу. Зараз для цього потрібно від хвилини до години. Це поки що унеможливлює його застосування в автомобільній індустрії.
Вас також можуть зацікавити новини
- BMW і Mercedes будуть спільно розробляти автопілот
- "Розумні" пристрої можна зламати за допомогою лазерів - вчені
- 44,2 терабіта в секунду: встановлено рекорд швидкості передачі даних
- Ілон Маск оголосив про велике оновлення Tesla Autopilot 4D
- Електрокари Tesla почали розпізнавати знаки обмеження швидкості
Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram
Автор: УНІАН

