/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F1%2F21dcaae67b06ca40c9032ae7c8b80432.jpg)
Помилки й недоречності у шкільних підручниках: у МОН назвали, в чому причина, і як вирішуватимуть проблему
Міністерство освіти і науки України (МОН) кардинально змінить підходи до відбору шкільних підручників. Було проведено аналіз щодо ситуації із наявності помилок й недоречності у підручниках.
Про це у середу, 25 листопада, повідомляє пресслужба відомства.
"МОН цілком поділяє занепокоєність громадськості щодо наявності помилок, неточностей та недоречного контенту в шкільних підручниках, які надруковані протягом останніх кількох років", - йдеться в повідомленні.
Так, за підсумками аналізу виокремлені чинники, які призвели до критичної ситуації:
- автори й видавництва фізично не встигають якісно підготувати та відредагувати свої підручники;
- підручники впроваджуються у шкільній практиці без належної їхньої апробації, що певний час використовувалася з метою вивчення якості підручників;
- відповідно до чинного Порядку Конкурсу автори подають частину матеріалів підручника у видавничій верстці, а частину – в рукописі, що не дозволяє цілісно оцінити майбутнє видання, тому на етапі оцінювання підручників експертами Конкурсного відбору виявляються не всі методичні, фактологічні та граматичні помилки й недоречності;
- стислі терміни вибору підручників педагогічними працівниками й закладами загальної середньої освіти (коли запропоновану кількість підручників фізично неможливо розглянути у встановлені терміни).
Як зазначається, велика кількість підручників зумовлена тим, що свого часу колегія МОН пішла назустріч проханню видавництв і знизила нижню межу вибору підручників учителями із 20 тисяч до 10 тисяч. З одного боку, це дало можливість врахувати більшість пропозицій учителів, але з іншого – заклало ризики зниження якості експертизи цих підручників.
"Зважаючи на вищезазначене, МОН розпочало перегляд чинної системи експертизи шкільних підручників, у межах якого передбачено й удосконалення нормативної бази про Конкурс серед авторів. Зусилля міністерства також будуть спрямовані на вдосконалення порядку організації навчання експертів, які відбирають підручники. Вони мають отримувати належну оплату за свою роботу та нести відповідальність за контент", - йдеться в повідомленні.
У МОН зазначили, що мають місце факти недобросовісного виконання зобов’язань деякими видавництвами. Вони економлять на фахових редакторах і, користуючись ситуацією терміновості, допускають до видання неякісно вичитані підручники. Хоча за угодою, укладеною з видавництвами, саме на них та авторів покладається відповідальність за якість підручників.
Тому МОН пропонуватиме підвищити рівень відповідальності видавництв щодо якісної підготовки підручників за кошти державного бюджету.
МОН вже надано доручення профільним науковим установам опрацювати питання зміни процедури й змісту експертної оцінки підручників під час їхнього конкурсного відбору.
Нагадаємо, що ідея тимчасового виконувача обов’язків міністра освіти і науки України Сергія Шкарлета почати шкільну освіту від 5-ти років викликала неоднозначні думки серед батьків та педагогів. Він повідомив, що таку ідею обговорюють в уряді, але деталі не уточнив.
Відео Експеримент над дітьми: чи готова українська система освіти приймати 5-річок до першого класу
Виконувач обов'язків міністра освіти Сергій Шкарлет повідомив, що в уряді обговорюють ідею віддавати дитину до школи вже у 5 років. Чи готова нинішня українська система освіти приймати до першого класу дітей 5 років, і чи не позбавить це малечу дитинства - дивіться у сюжеті.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F1%2Fd1495a75b940c1c74f20f136b227b71e.jpg)
- Facebook 6
- Telegram
- Messenger
- Viber
- Автор:
- Віра Хмельницька

