/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F27%2F336325cd16c75b0db7afb665dedf3497.jpg)
Рада маж намір заборонити колекторам погрожувати боржникам, а також дзвонити їм більше двох разів на добу
Верховна Рада підтримала у першому читанні законопроект № 4241 щодо захисту боржників при врегулюванні простроченої заборгованості. "За" проголосували 355 нардепів.
Онлайн-трансляцію вів телеканал "112 Україна".
Законопроектом пропонується встановити певні вимоги до кредитодавців, включаючи колекторські компанії, при врегулюванні простроченої заборгованості, а саме:
-
дотримуватися вимог до етичної поведінки та правил взаємодії з боржником;
-
інформувати боржника про залучення колекторської компанії до врегулювання простроченої заборгованості та/або відступлення права вимогу новому кредитору;
-
укладати договори лише з юридичними особами, включеними до Реєстру колекторських компаній;
-
повідомити Національний банк України про укладення з колекторською компанією договору (у строки та порядку, що визначені Національним банком України)
-
контролювати дії залучених колекторських компаній та надавати рекомендації щодо усунення порушень;
-
обов’язок розірвати договір з колекторською компанією в односторонньому порядку у разі її виключення з Реєстру колекторських компаній або в разі порушення нею вимог до етичної поведінки (2 і більше разів за рік).
Законопроект також пропонує встановити вимоги до взаємодії зі споживачем (його представником) під час врегулювання простроченої заборгованості (вимоги до етичної поведінки), яка може відбуватись шляхом:
-
безпосередньої взаємодії (особисті або телефонні переговори);
-
надсилання повідомлень (текстових, голосових та інших повідомлень, в тому числі без залучення працівників шляхом використанням програмного забезпечення);
-
надсилання поштових відправлень (за місцем проживання або за місцем роботи).
При цьому, під час першої взаємодії зі споживачем кредитор/колекторська компанія має повідомити своє найменування, ПІБ або індекс особи – представника, правову підставу взаємодії та розмір простроченої заборгованості, а на вимогу споживача – надати підтвердні документи протягом 7 робочих днів.
Законопроектом пропонується наділити Національний банк України повноваженнями із здійснення нагляду за додержанням банками, іншими фінансовими установами та особами, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, а також колекторськими компаніями законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг, у тому числі вимог до взаємодії зі споживачами при врегулюванні простроченої заборгованості (вимог до етичної поведінки).
Докумен визначає такі позиції щодо колекторів:
-
на етапі оформлення договору на отримання кредиту позичальник повинен бути заздалегідь попереджений, що він може бути переданий для стягнення колекторам;
-
кредитор повинен мати договір про співпрацю з колекторською компанією виключно з реєстру НБУ;
-
колекторські компанії відкрито повідомляють (на веб-сайтах, безпосередньо за місцем надання послуг) про вимоги до етичної поведінки;
-
колектор повинен повідомити позичальника про компанію-кредитора, надати протягом 10 днів на вимогу документи про співпрацю;
-
зберігати протягом 3 років записи розмов з позичальником або поручителем.
Колекторам забороняється:
-
взаємодіяти з позичальником до надання відповідного договору з кредитором;
-
заємодіяти з третіми особами, які не є сторонами договору;
-
имагати взяти на себе зобов'язання від близьких, поручителів, представників позичальника;
-
здійснювати дзвінки з 20:00 до 8:00, використовувати засекречений номер, дзвонити частіше 2 разів на добу;
-
повідомляти недостовірну інформацію про розмір боргу та наслідки несплати;
-
представлятися співробітниками державних органів;
-
використовувати написи на конвертах "виконавчий документ", "рішення про стягнення", "повідомлення про виселення".
У випадку порушення, щодо колекторів пропонують застосувати такі санкції:
-
письмове застереження регулятора (НБУ);
-
штраф у розмірі від 3 000 до 6 000 неоподатковуваних податком мінімумів (51 тис. грн - 102 тис. грн);
-
тимчасова заборона на здійснення діяльності;
-
виключення з Реєстру колекторських компаній.
Як зазначав раніше голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев, колекторську службу не заборонять в Україні, але введуть її в рамки дозволеного. Зокрема, їй не будуть дозволяти дзвонити людям вночі або поширювати інформацію про боржника. Тобто заборонені будуть ті заходи, які колектори фактично вживають, намагаючись принизити громадян.
Рада маж намір заборонити колекторам погрожувати боржникам, а також дзвонити їм більше двох разів на добу
"За" проголосували 355 нардепів
11:22 27.01.2021
Верховна Рада підтримала у першому читанні законопроект № 4241 щодо захисту боржників при врегулюванні простроченої заборгованості. "За" проголосували 355 нардепів.
Онлайн-трансляцію вів телеканал "112 Україна".
Законопроектом пропонується встановити певні вимоги до кредитодавців, включаючи колекторські компанії, при врегулюванні простроченої заборгованості, а саме:
-
дотримуватися вимог до етичної поведінки та правил взаємодії з боржником;
-
інформувати боржника про залучення колекторської компанії до врегулювання простроченої заборгованості та/або відступлення права вимогу новому кредитору;
-
укладати договори лише з юридичними особами, включеними до Реєстру колекторських компаній;
-
повідомити Національний банк України про укладення з колекторською компанією договору (у строки та порядку, що визначені Національним банком України)
-
контролювати дії залучених колекторських компаній та надавати рекомендації щодо усунення порушень;
-
обов’язок розірвати договір з колекторською компанією в односторонньому порядку у разі її виключення з Реєстру колекторських компаній або в разі порушення нею вимог до етичної поведінки (2 і більше разів за рік).
Законопроект також пропонує встановити вимоги до взаємодії зі споживачем (його представником) під час врегулювання простроченої заборгованості (вимоги до етичної поведінки), яка може відбуватись шляхом:
-
безпосередньої взаємодії (особисті або телефонні переговори);
-
надсилання повідомлень (текстових, голосових та інших повідомлень, в тому числі без залучення працівників шляхом використанням програмного забезпечення);
-
надсилання поштових відправлень (за місцем проживання або за місцем роботи).
При цьому, під час першої взаємодії зі споживачем кредитор/колекторська компанія має повідомити своє найменування, ПІБ або індекс особи – представника, правову підставу взаємодії та розмір простроченої заборгованості, а на вимогу споживача – надати підтвердні документи протягом 7 робочих днів.
Законопроектом пропонується наділити Національний банк України повноваженнями із здійснення нагляду за додержанням банками, іншими фінансовими установами та особами, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, а також колекторськими компаніями законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг, у тому числі вимог до взаємодії зі споживачами при врегулюванні простроченої заборгованості (вимог до етичної поведінки).
Докумен визначає такі позиції щодо колекторів:
-
на етапі оформлення договору на отримання кредиту позичальник повинен бути заздалегідь попереджений, що він може бути переданий для стягнення колекторам;
-
кредитор повинен мати договір про співпрацю з колекторською компанією виключно з реєстру НБУ;
-
колекторські компанії відкрито повідомляють (на веб-сайтах, безпосередньо за місцем надання послуг) про вимоги до етичної поведінки;
-
колектор повинен повідомити позичальника про компанію-кредитора, надати протягом 10 днів на вимогу документи про співпрацю;
-
зберігати протягом 3 років записи розмов з позичальником або поручителем.
Колекторам забороняється:
-
взаємодіяти з позичальником до надання відповідного договору з кредитором;
-
заємодіяти з третіми особами, які не є сторонами договору;
-
имагати взяти на себе зобов'язання від близьких, поручителів, представників позичальника;
-
здійснювати дзвінки з 20:00 до 8:00, використовувати засекречений номер, дзвонити частіше 2 разів на добу;
-
повідомляти недостовірну інформацію про розмір боргу та наслідки несплати;
-
представлятися співробітниками державних органів;
-
використовувати написи на конвертах "виконавчий документ", "рішення про стягнення", "повідомлення про виселення".
У випадку порушення, щодо колекторів пропонують застосувати такі санкції:
-
письмове застереження регулятора (НБУ);
-
штраф у розмірі від 3 000 до 6 000 неоподатковуваних податком мінімумів (51 тис. грн - 102 тис. грн);
-
тимчасова заборона на здійснення діяльності;
-
виключення з Реєстру колекторських компаній.
Як зазначав раніше голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев, колекторську службу не заборонять в Україні, але введуть її в рамки дозволеного. Зокрема, їй не будуть дозволяти дзвонити людям вночі або поширювати інформацію про боржника. Тобто заборонені будуть ті заходи, які колектори фактично вживають, намагаючись принизити громадян.

