Викрито масштабну контрабандну схемуввезення в Україну російського пального через порти Одеської області.
Як передає кореспондент УНІАН, про це повідомили в прес-службі Державного бюро розслідувань.
За оперативними даними, організатори схеми використовували вантажні судна під українським прапором, які здійснювали комерційні рейси в іноземні порти. При цьому екіпажі відключали системи автоматичної ідентифікації суден на маршруті до Румунії, Туреччини та Болгарії. З відключеними "маячками" вони прямували в певну акваторію, де здійснювалося перекачування нафтопродуктів з російських танкерів. Завантажені пальним судна поверталися на затверджений маршрут і знову з'являлися на радарах.
Встановлено, що після перебування в румунських, турецьких і болгарських портах вони поверталися в Україну. Для розмитнення пального організатори підробляли документацію, в якій вказували іншу країну походження товару, оскільки при офіційній закупівлі пального у резидентів РФ до імпортера застосовуються додаткові заходи контролю органами митниці та Державної податкової служби. Крім того, для мінімізації податків були занижені обсяги ввезеного пального.
"Угода з контрабандним пальним проводилася через Одеську митницю. Тільки з початку року цими суднами в Україну легально ввезено 27 тис.тонн нафтопродуктів. За інформацією слідства, це третина від реально імпортованого пального", - йдеться в повідомленні.
Попередньо встановлено, що масштабна схема "безперешкодного" ввезення російського пального деякими українськими фірмами відбувається за сприяння посадових осіб Одеської митниці, Енергетичної митниці та Південного регіонального управління Держприкордонслужби України.
У ДБР повідомили, що в даний час виявлено порушення в діяльності митних складів на терміналах, де зберігалися ввезені нафтопродукти. Інформаційні листи про виявлені порушення направлено до органів державного нагляду, призначено службові перевірки.
Крім того, з метою перевірки фактів купівлі пального компаніями-імпортерами направлено запити про надання відповідних договірних і товарно-транспортних.
Зараз слідчо-оперативна група ДБР проводить моніторинг обсягів вивезення з території терміналів нафтопродуктів автомобільним транспортом і встановлює подальший ланцюг реалізації російського пального.
Процесуальне керівництво у кримінальному провадженні здійснює Одеська обласна прокуратура та Спеціалізована прокуратура у військовій та оборонній сфері Південного регіону, оперативний супровід - ДБР та СБУ в Одеській області.
Вас також можуть зацікавити новини
- У Києві спалахнула масштабна пожежа, в небо піднявся стовп диму (фото, відео)
- Моряк з аварійного танкера в Одесі розповів, чому екіпаж відмовлявся від евакуації (відео)
- ДБР назвало причини авіакатастрофи під Харковом, в якій загинули курсанти
Автор: Лариса Козова