/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F433%2F17fb2aff2a431c4b29b62f3ecf26226d.jpg)
Борються з фейками та маніпуляціями: як ICTV та СТБ протидіють інформвійні
Генеральний продюсер проектів Гражданская оборона та Антизомбі на телеканалі ICTV Оксана Дихнич, шеф-редактор програми Гражданская оборона Андрій Богуш, прес-секретар президента України (1994-2005 років) Леоніда Кучми, військовий кореспондент Дарка Оліфер та головний редактор і ведучий програми Вікна-новини на телеканалі СТБ Володимир Павлюк розповіли, як протидіють інформаційній війні Росії проти України.
Вони завітали до Національної академії СБУ, де поспілкувалися з курсантами та співробітниками. Ректор академії Андрій Черняк зазначив, що згадані інформаційні проекти сприяють поверненню тимчасово окупованих територій Донецької та Луганської областей і Криму.
– Ми раді вітати в Академії СБУ медіаекспертів, які з самого початку гібридної війни системно протидіють інформаційній агресії Росії проти нашої держави. Служба безпеки України також активно бореться з російськими інформаційними операціями та фейками, націленими на маніпуляцію та дестабілізацію ситуації в нашій країні. І це наша спільна боротьба, – додав він.
Про ідею створення російськомовних проектів Гражданская оборона та Антизомбі, різні цільові аудиторії та її особливості розповіла Оксана Дихнич. Вона зазначила, що ці програми користуються значною популярністю не лише в Україні – 20 % глядачів із РФ:
– Основне завдання програм – максимально показати людям, що “русский мир” – це зовсім не “солодка цукерка”, як це подають російські пропагандистські канали, – пояснила вона.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F433%2F9d9d339c305b55458ef8854d0ff449ad.jpg)
Окрему увагу медійники зосередили на важливості співпраці ЗМІ із правоохоронними та силовими відомствами під час роботи над такими проектами.
– У перші місяці війни було дуже складно домовитися про зйомку в районі проведення АТО. Був величезний супротив. Зараз ситуація змінилась. Співпраця між медіа і СБУ, ССО, ЗСУ – це дорога з двостороннім рухом. Має бути обопільне прагнення спілкуватися, – зауважила військовий кореспондент Дарка Оліфер.
Також учасники зустрічі обговорили, як змінився процес фактчекінгу в умовах постійних вкидів фейків, чи треба відповідати контрпропагандою на пропаганду, скільки ефіру має бути відведено на воєнну тематику і яка популярність новин сьогодні.
Володимир Павлюк розвіяв міф про те, що українці не дивляться новини. Навпаки, в Україні новини входять у топ-програм за популярністю, просто каналів комунікації та екранів стало більше. Відповідаючи на запитання курсантів щодо інформаційної агресії, головний редактор програми Вікна-новини зазначив, що наративи Росії не змінились: їхні канали й далі транслюють злість і ненависть на адресу України.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F433%2Fd4228d418d79fd783db462defba1673f.jpg)
Як створити комерційний продукт на соціальну проблематику із високими рейтингами, розповів редактор програми Гражданская оборона Андрій Богуш:
– Це мистецтво – створити матеріал, що буде цікавим мільйонам людей, які живуть в різних містах, мають різні інтереси. Ми робимо проєкт на військову тематику, який успішно конкурує з розважальними ток-шоу, серіалами. З 2014 року ми показуємо, що таке війна, як люди живуть під обстрілами на Донбасі, розвінчуємо російську брехню та фейки, – зауважив він.
Керівництво академії та медіаексперти домовились про продовження співпраці в цьому напрямі, зокрема про проведення тренінгів та практикумів для молоді академії.
Джерело: Національна академія СБУ
Фото: Національна академія СБУ

