"Усім хочеться знати, що ти для когось – незамінна людина"
"Усім хочеться знати, що ти для когось – незамінна людина"

"Усім хочеться знати, що ти для когось – незамінна людина"

Найцікавіші події грудня4 грудняБагатель у перекладі з французької означає "дрібниця". Це невелика легка у виконанні музична п'єса, переважно для фортепіано.– Багателі – не мініатюри, а музичні миті, – каже композитор 84-річний Валентин Сильвестров. – Мають початок, а продовження губиться в незавершеності. Завдяки їй виникає магічна самоорганізація моментів. Не тільки з авторської волі, а й випадково. Моє завдання – не втручатися. Це прагнення не плутатися в ногах музики й дати їй сказати своє слово.Якщо приходить імпульс, важливо зберегти його. Бо нашкодити можна не лише невмінням, а й майстерністю. Прикрасив – і фактично завадив.Концерт піаніста Олега Безбородька з програмою "Багателі-ХІІ" композитора Валентина Сильвестрова19:00, Київ, Національний заповідник "Софія Київська", вул. Володимирська, 248, 23 грудняШість Одіссеїв і п'ять Пенелоп виходять на сцену у виставі "Одіссею, повертайся додому" за мотивами поеми Гомера. За сюжетом, Пенелопа розповідає про те, як 20 років чекала на повернення з Троянської війни чоловіка Одіссея, мандрівника та царя острова Ітака.Єдина декорація – порожній басейн 3х9 м зі стінками зі сміттєвих пакетів блакитного кольору.– Очікування таке нестерпне, що Пенелопа починає клонуватися. Якщо одна людина не може розділити біль чекання, її стає більше. А Одіссеї – втілення характерів і рис, – каже білоруський режисер Євген Корняг, 38 років. – Який подвиг більший – підкорити світ чи дочекатися своєї людини? Мені любов Пенелопи цікавіша. Чекати на людину все життя – чи це не сила? Усім хочеться знати, що ти для когось – незамінна людина, як Одіссей став для Пенелопи.У постановці немає історичних реконструкцій, переказу чи адаптацій. Лише фантазії й уривки з пам'яті. Тільки пластика тіла, музика й художньо виписані монологи. Це театр, що ґрунтується на рухах тіла з мінімумом тексту. Зашифрований і метафоричний.Вистава "Одіссею, повертайся додому", реж. Євген Корняг19:00, Київ, Театр на лівому березі, Броварський проспект, 259–10, 24 грудняГнат після сварки з коханою, красунею Варкою, починає залицятися до скромної та покірної Софії, яка його давно любить. Одружується з нею. Варка, на зло, виходить заміж за нелюба. Гнат не може відмовитися від почуттів. Зраджує дружину, а потім п'яним у нападі люті вбиває її. Такий сюжет постановки "Безталанна" за драмою Івана Карпенка-Карого, яку у столичному театрі Франка готує режисер Іван Уривський, 31 рік.– Сюжет дає творчу свободу. Ніби простий, але багато енергії та хитро­сплетінь, що приховують у собі об'ємні персонажі. Кинуте слівце, фраза, як іскра, що провокує полум'я, здатна знищити все живе – взаємини, добро, любов, красу. за всієї ліричності оповіді автор зі скрупульозністю психолога досліджує еволюцію перетворення кохання й жертовності на пристрасть і ненависть, розповідає Уривський. – Герої не бажають чи не в змозі збагнути, як засліплюються емоціями та жагою володарювання. Їх затягує у страшну пастку, випалює душі й почуття.Прем'єра вистави "Безталанна", реж. Іван Уривський19:00, Київ, Театр імені Івана Франка, пл. Франка, З16 грудня– Якби політики менше говорили, а більше грали на музичних інструментах чи співали, світ став би кращим, – каже угорський диригент Андраш Деак, 61 рік. Він співзасновник Віденського філармонічного Штраус-оркестру.– Наша програма особлива. Починаємо з представників класицизму – австрійців Моцарта й Гайдна. Потім граємо романтиків – норвежця Ґріґа, італійця Россіні, німця Брамса, француза Оффенбаха. Друга частина – легка музика. Звучить Штраус – найпопулярніший композитор XIX століття, такий собі тогочасний The Beatles.У мене немає улюбленого композитора – ціную всіх. Коли граю Бетховена, найбільше подобається він. Коли готуюся до виконання Моцарта, Брамса чи Стравінського, саме вони стають улюбленими. І так щоразу.У конкуренції з новітніми творами класичні не мають шансів. Через них складно встановити контакт із молоддю. Поп та інші сучасні напрями слухати й вивчати просто. Для розуміння класики потрібна освіта. Попкомпозиція триває 3–4 хвилини, а твір Моцарта – 30. Треба чекати до кінця, щоб відчути закладену емоцію.Концерт Віденського філармонічного Штраус-оркестру19:00, Київ, Міжнародний центр культури і мистецтв Федерації профспілок України, алея Героїв Небесної Сотні, 1Якби політики менше говорили, а більше грали на музичних інструментах, світ став би кращимДо 18 грудня27 картин представили на виставці "Революційний вернісаж" вінницького художника 52-річного Ігоря Зозулі. Зображують сюжети помаранчевої та Революції гідності. Серед полотен "Народ – велика сила України", "Закохані на Майдані", "Чаю на Майдані всім вистачить".– Я ріс у селі, батько малював. Міг створювати пейзажі все життя, натомість випало писати революції. Але як інакше? Це наші історія і пам'ять, – каже Зозуля. – Малював і з натури, і з фотографії. На Майдан їздив зі стар­шим сином, добирався з Вінниччини електричкою. Не раз ночував у Будинку профспілок, у наметах. Принципово не зображував політиків. Сфокусувався на протестувальниках – знайомих і незнайомих. Вони – рушійна сила будь-яких змін в Україні. Передав могутній дух гідного суспільства, спраглого справедливості, свободи, процвітання, готового захищати рідну землю, традиції, самобутність.Виставка картин Ігоря Зозулі "Революційний вернісаж"Київ, Музей Івана Гончара, вул. Лаврська, 1919 грудня– 14-річна Олена Усенко представлятиме Україну на дитячому пісенному конкурсі Євробачення.Співачка живе в Білій Церкві на Київщині. Навчається у столичній Katapulta Art Music School. У Парижі виступить з авторською піснею "Важіль". Загалом у конкурсі візьмуть участь 19 країн.– Олена щороку вдосконалює здібності артистки, – каже музичний оглядач 46-річний Ігор Панасов. – не просто з'явилася нізвідки і всіх здивувала, а поступово через конкурси рухалася до великої сцени. Розуміє, що треба робити, коли виходиш із піснею до людей. Вміє представити не лише вокально, а й артистично. Такий талант є в небагатьох. Переконлива в ліричному та драматичному форматах. Легко переходить зі спокійної манери в експресивну. Це той випадок, коли слухаєш і говориш собі: "Вірю".Важливий момент, що Олена – авторка пісні "Важіль". Ідеться про те, що в кожної людини є можливість змінити положення важеля, який перемикає життя в інший режим. Коли стаєш чесний і відповідальний, не брешеш ані собі, ані іншим.На дитячому Євробаченні в останні роки перемагали пісні, в яких підлітки граються в доросле життя та роблять це переконливо – артистично, яскраво, по-своєму несподівано. Усенко потрапляє в цей тренд.Цей конкурс – один із фільтрів юних талантів, які пропонують і перевіряють себе на глядачах і експертах. А фінал – ще один майданчик для презентації країни. Головна відмінність від дорослого Євробачення – відсутність такої запеклої боротьби між виконавцями та великого спортивно-політичного змісту. Для дітей це насамперед свято. Тут менше акценту на фрік-персонажах і політичній кон'юнктурі.Фінал дитячого Євробачення-2021Париж, Франція, концертний зал La Seine Musicale, острів Іль-СеґенТрансляція на телеканалі "UA: Культура"

Джерело матеріала
loader
loader