Мінцифри разом з партнерами опрацювало 15 напрямків з реформування IT-освіти в Україні. Серед ключових - розвиток неформальної освіти в IT, надання вишам фінансової автономії задля залучення кращих викладачів, підвищення якості викладання математики та інформатики в школах.
Як передає Укрінформ, про це під час презентації дорожньої карти реформування ІТ-освіти під час конференції Synergy. IT Business & IT Education розповів віце-прем’єр міністр - міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.
“Ми створили робочу групу, мета якої разом з IT-галуззю напрацювати напрями реформи IT-освіти. Робоча груп сформувала бачення реформи. Ми пропрацювали 15 напрямків, які готові формалізувати, провели зустріч з прем’єр-міністром і отримали від нього погодження. Ключові напрямки, які ми будемо змінювати, це по -перше розвиток неформальної освіти. Другий важливий напрямок — підвищення конкурентоспроможності та автономності університетів та коледжів. У кожного керівника навчального закладу повинні бути конкретні КPI, повинна бути фінансова автономія, для залучення та використання ресурсів... Підвищення якості викладання математики та інформатики в школах. Ми вже знайшли кошти і працюємо над трансформацією предмету інформатики, також записуємо разом з бізнесом онлайн-курс математики, який будуть впроваджувати в школах”, - розповів Федоров.
Як зазначив Федоров щодо розвитку неформальної освіти в IT-галузі, необхідно звільнити цю сфері від ПДВ та визначити механізми визнання неформальної освіти при навчанні в закладах вищої освіти та коледжах.
Окрім цього, він нагадав, що в бюджеті на наступний рік передбачено 450 млн грн на проект підготовки світчерів в сфері IT та підвищення кваліфікації вчителів інформатики.
“В чому полягатиме цей проект - ми бачимо що можна допомагати сплачувати 50% людям, які хочуть змінити професію, або навчатися IT-спеціальності, за навчання в EdTech-компанії, купуючи різні курси — онлайн чи офлайн”, - сказав Федоров.
Він додав, що до цього процесу планується залучати як великі, так і середні компанії, які мають досвід запуску власних навчальних курсів.
Окрім того, за словами Федорова, планується створити для школярів відеокурс математики та оновити предмет інформатика, розвиток мережевої освіти, яка надасть школярам можливість навчання поза школою.
Так, зокрема в I кварталі 2022 року планується визнати результати навчання в неформальній та/або інформальній освіті, розроблення порядку підготовки світчерів в IT та підвищення цифрової грамотності педпрацівників, внесення у ВРУ законопроекту щодо звільнення від ПДВ EdTech, запровадження педагогічної інтернатури.
У II кварталі 2022 року - внесення до ВРУ законопроекту про освіту дорослих, законопроекту щодо фінансової автономії закладів вищої освіти , розгляд ВРУ закону щодо спрощення положень про залучення іноземних викладачів та IT-практиків, затвердження положення про атестацію педагогічних працівників. В III кварталі наступного року планується затвердження професійних стандартів та класифікацій в сфері IT, поширення відеокурсу з математики,
IV квартал 2022 року - розроблення та поширення відеокурсу з інформатики, проведення профорієнтаційних кампаній
У 2023 році планується внесення законопроекту щодо співпраці ЗВО та IT секторі зі стратегічних питань, запровадження показника національного студентського опитування до формули фінансування закладів вищої освіти, моніторинг динаміки змін якості математичної та інформатичної освіти.