/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F1%2Fd24dc48d66cb70288fb1b675edb2ad67.png)
"Транспортна війна": чому Польща фактично заблокувала рух через кордон і яких збитків зазнає Україна
Українці на кордоні скаржаться, що польська сторона створює перепони регулярно. Протягом року водіїв обмежували спец-дозволами. Тепер вирішили гальмувати COVID-тестами.
Поляки посилили карантинний контроль, що спричинило кризу на українсько-польському кордоні. Від учора на територію Польщі пускають вакцинованих зі свіжим ПЦР-тестом. Через те, що рішення було запроваджено без попередження, водії дізнались про нього лише на місці. Біля пунктів пропуску вишукувались черги завдовжки кілька кілометрів.
Про це йдеться 16 грудня у сюжеті ТСН.19:30.
Молдовський далекобійник Генадій третю добу намагається виїхати в Польшу. Там на його вантаж чекає металопрокатний цех. Його український колега Володимир везе в Іспанію меблевий шпон. Він уже зірвав усі терміни поставки.
На пункті пропуску Ягодин черга із вантажівок завдовжки вже 17 кілометрів. Водії штурмують організовану на місці лабораторію. Медичних працівників катастрофічно не вистачає.
В Асоціації міжнародних автомобільних перевезень (АСМАП) кажуть, що про своє рішення пропускати водіїв лише зі свіжими COVID-тестами заздалегідь не повідомляли. Ба більше, через те, що поляки обмежили дію тесту з 72-х годин, до 24-х, водії не мають змоги робити ці аналізи деінде. Адже зроблений заздалегідь тест просто згорить, поки його власник стоятиме в черзі.
Ситуацію, яка склалась, ледь не порівнюють із війною. Кажуть, що польська сторона створює перепони регулярно. Протягом року водіїв обмежували спец-дозволами. Тепер вирішили гальмувати COVID-тестами.
Нові вимоги для в`їзду: на кордоні з Польщею утворилися довжелезні черги | Новини України
"Рішення ухвалене 14 грудня, а від початку 15 грудня воно запровадженне. Тобто без оголошення війни, так би мовити", — зазначає віцепрезидент АСМАП Володимир Балик.
Про маленькі хитрощі поляків знають і в Міністерстві інфраструктури. Сподіваються, що цього разу сталося непорозуміння, яке усунуть найближчим часом. Разом із тим, проблему дозволів на перетин кордону треба негайно вирішувати.
"Ми вважаємо, що нам за угодою з Асоціацією мають надавати 200 тисяч дозволів, за квотою, яка була затверджена і яку ми мали на момент вступу в дію Асоціації. Зараз вона чомусь 4-й рік поспіль зменшується. Втрати лише в минулому році від дефіциту склали 500 млн євро", — розповідає заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм.
Щоб не втрачати грошей, українські перевізники перереєструють свої компанії у Польщі.
"Найстрашніше що відбувається, що під цим тиском, наші перевізники змушені переїзжяти по інший бік кордону, реєстуватись і приїжджати сюди. А це означає, що вони будуть платити податки не у нас, закуповувати транспортні засоби не у нас, і звісно що ми втрачаємо більше", — говорить Найєм.
Наразі криза на кордоні триває. Кількість автомобілів збільшується. Водії готуються до чергової ночівлі. ТСН направила запити в польську амбасаду, щоб уточнити ситуацію на кордоні. Відповіді поки що не отримали, натомість наші джерела повідомляють, що найближчим часом із розпорядження Ради міністрів Польщі буде викреслено пункт, який стосується далекобійників.
Нагадаємо, що через нові вимоги Польщі для українців на кордонах утворидися величезні черги, люди стоять у заторах понад добу.
Читайте також:
- Італія закрила свої кордони навіть для вакцинованих українців.
- ЄС оновив "зелений список" країн, проте України там немає
- Україна через "Омікрон" закриває кордон для іноземців із низки країн

