Розкритий головний дефект винищувачів F-22 Raptor
Розкритий головний дефект винищувачів F-22 Raptor

Розкритий головний дефект винищувачів F-22 Raptor

Виявляється, є причина рідкісного використання збройними силами США винищувача F-22 Raptor. Про неї – у матеріалі.

F-22 Raptor опинилися в Європі в 2015 році. 2018-го здійснилася їх планова ротація. При цьому, зазначає автор, протягом усього цього часу ці моделі здебільшого «виконували декоративну функцію».

Зараз F-22 Raptor формально перебувають на озброєнні ВПС США. Проте із 195 вироблених літаків готові до застосування менше 40 одиниць. Це з’ясувалося в 2020 році після того, як причиною катастрофи F-22 виявилося миття під час планового обслуговування. Потім у 2021 році були допущені помилки при технічному обслуговуванні, через що F-22 Raptor спалахнув. Пов’язані ці помилки вже були з особливостями запуску винищувача: техніки просто усунули вихідний клапан допоміжної силової установки.

Більшість сучасних літаків запускається за допомогою допоміжної силової установки (ДСУ) . У той же час у моделі F-22 Raptor вона є «вихлопною трубою», яка відводить гарячі гази і використовується як тепловий екран.

Крім того, помилка американських інженерів при розробці F-22 полягала в тому, що ДСУ міцно закріплювалася і не могла “дихати” після початку роботи.

На думку експертів із США, названий недолік і став однією з причин, чому F-22 Raptor не продають на експорт.

Джерело матеріала
loader
loader