/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F74%2F7fb14183d9a4c00ac171a7f1a663a51b.jpg)
Аеротаксі Joby S4 розбилося в процесі випробувань: апарат розігнали до 435 км/год
Учора, 17 лютого, американська компанія Joby Aviation опублікувала офіційний документ, в якому повідомляється про катастрофу раннього прототипу повністю електричного аеротаксії Joby S4. Представники компанії заявили, що новітній транспортний засіб, який може похвалитися вертикальним зльотом та посадкою, а також п’ятьма посадковими місцями для пасажирів та пілота, розбився в ході чергового етапу випробувань. На щастя, керування електричним літальним апаратом проводилося віддалено з наземної бази, тому в результаті катастрофи ніхто не постраждав — політ проходив у безлюдній місцевості.
@jobyaviation Team was pushing the boundaries of the #eVTOL yesterday.
— Joby-Aviation-Fan (@JobyInvestor) February 17, 2022
According to Specs JOBY S4 Top speed is 200 miles / hour.
Yesterday, They were consistently pushing the boundaries – many times it crossed 230 kt and hitting 240kt (265 – 270 miles / hour )
N542AJ 🙇 pic.twitter.com/gET8aKGVRZ
Поки що публікувати детальний аналіз ситуації представники американської компанії не планують — спочатку пройде розслідування інциденту, а потім Joby Aviation опублікують детальний звіт. З іншого боку, представники компанії повідомили, що аварія сталася на значній швидкості – транспортний засіб Joby S4 розігнали до 435 км/год. Варто зазначити, що ця швидкість більш ніж на 100 км/год перевищує максимально заявлену швидкість пересування на електричному аеротаксі. Відповідно, цілком можливо, що системи управління або живлення просто не витримали такого великого навантаження.
Спочатку розробники заявили, що Joby S4 є найшвидшим представником у своєму класі – електричний транспортний засіб анонсували з крейсерською швидкістю 322 км/год, але досить швидко прототип розігнали до 330 км/год. Після цього представники компанії Joby Aviation заявили, що для отримання відповідного сертифіката на літальний транспортний засіб у даній конструкції необхідно надати державному регулятору інформацію про випробування, під час яких максимальна заявлена швидкість має бути успішно перевищена на 30%.
Швидше за все, саме цими випробуваннями й займалися розробники американського бренду — але, на жаль, назвати політ успішним не повертається мова. З іншого боку, Joby Aviation заявили, що розбився перший передсерійний прототип аеротаксі, який до цього здійснив кілька тисяч польотів без жодного нарікання. Тепер інженерам належить з’ясувати, що стало причиною аварії на такій великій швидкості, і усунути проблему перед тим, як відправляти літальний апарат у повноцінний реліз.

