Корабель-привид часів Другої світової війни змінює мікробіологію океану - дослідження
Корабель-привид часів Другої світової війни змінює мікробіологію океану - дослідження

Корабель-привид часів Другої світової війни змінює мікробіологію океану - дослідження

КИЇВ. 19 жовтня. УНН. Існує певна містика, пов'язана з корабельними аваріями, коли їх розглядають як стародавні артефакти, що ховаються в темряві. Там, де люди можуть уявити незліченні скарби, замкнені за іржавими корпусами, в реальності часто безлад зі старого пального, проржавілих бомб і токсичних відходів, пише Science Alert, передає УНН.

Нове дослідження, присвячене аналізу затонулого під час Другої світової війни корабля V-1302 "Джон Ман" в бельгійській частині Північного моря, показало, що речовини, які витікають зі старого корабля, все ще впливають на навколишню мікробіологію і геохімію після того, як корабель опустився на морське дно.

Деталі

Враховуючи, що лише в Північному морі є тисячі подібних затонулих кораблів, сукупний вплив на морське життя потенційно величезний - особливо зважаючи на боєприпаси і небезпечні матеріали, які часто зберігаються на військових суднах.

"Ми хотіли з'ясувати, чи старі корабельні аварії в нашій частині моря все ще формують місцеві мікробні сполуки і чи впливають вони на навколишні відкладення", - сказав мікробний еколог Йозефен Ван Ландуйт з Гентського університету в Бельгії.

"Цей мікробіологічний аналіз є унікальним в рамках проекту", - додав він.

V-1302 "Джон Ман" починав свою історію як німецький риболовецький траулер, проте під час війни був переобладнаний на патрульний катер. Він був потоплений поблизу бельгійського узбережжя в 1942 році британськими Королівськими ВПС в рамках операції "Ла-Манш".

Вчені взяли зразки сталевого корпусу і донних відкладів у дванадцяти різних точках поблизу затонулого корабля і на більшій відстані від нього, щоб з'ясувати, наскільки далеко могло поширитися будь-яке можливе забруднення.

Концентрація токсичних забруднювачів навколо судна змінювалася залежно від відстані: були виявлені важкі метали (такі як нікель і мідь), миш'як, вибухонебезпечні сполуки і поліциклічні ароматичні вуглеводні або ПАУ (хімічні речовини, які природним чином містяться у вугіллі, сирій нафті і бензині). Як очікувалося, концентрації цих забруднюючих речовин зростали з наближенням до судна. Наприклад, найвищі концентрації металів були виявлені у зразку, що знаходився найближче до бункера з вугіллям судна.

За словами дослідників, ці концентрації впливають на навколишнє мікробне життя.

Такі мікроби, як Rhodobacteraceae і Chromatiaceae, які, як відомо, розкладають ПАУ, були виявлені в зразках, що мали найвищі концентрації забруднювачів. На корпусі судна були виявлені сульфатвідновлювальні бактерії, які, найімовірніше, роз'їдають його.

"Хоча ми не бачимо ці старі затонулі кораблі, і багато хто з нас не знає, де вони знаходяться, вони все ще можуть забруднювати нашу морську екосистему, - наголосив Ван Ландуйт.

"Насправді, їхній старий вік може збільшити екологічний ризик через корозію, яка відкриває раніше закриті простори. Таким чином, їхній вплив на навколишнє середовище все ще розвивається", - додав він.

Вчені припускають, що ще багато чого належить відкрити з точки зору впливу корабельних аварій на підводні екосистеми.

"Широка громадськість часто цікавиться корабельними аваріями через їхню історичну цінність, але потенційний вплив цих аварій на навколишнє середовище часто залишається поза увагою", - каже Ван Ландуйт.

"Ми досліджували лише одне судно, на одній глибині, в одному місці. Для того, щоб отримати краще уявлення про загальний вплив корабельних аварій на наше Північне море, необхідно відібрати зразки з великої кількості затонулих кораблів у різних місцях", - зазначив він.

Нагадаємо 

Науковці давно визначили, що глобальне потепління негативно впливає на коралові рифи, а нещодавні дослідження показали, що зміни кліматузавдадуть океану великої шкоди, яка спричинить наслідки для природи та людства.

Дослідники з Гавайського університету передбачили вплив на коралові рифи Землі на основі змін температури поверхні моря, підкислення океану, тропічних штормів, землекористування та населення. Їхні результати показали, що, дивлячись на один фактор стресу в нинішніх умовах, половина світових коралових рифів буде остаточно пошкоджена до 2050 року. Однак, якщо врахувати численні стресори, ця дата припадає на 2035 рік.

Теги за темою
дослідження вчені вода
Джерело матеріала
loader
loader