ПЦУ теж думає про зміну календаря: коли ухвалять рішення
ПЦУ теж думає про зміну календаря: коли ухвалять рішення

ПЦУ теж думає про зміну календаря: коли ухвалять рішення

Про це повідомив заступник голови управління зовнішніх церковних зв'язків ПЦУ Євстратій Зоря. Він також нагадав, що Синод ПЦУ вже ухвалив рішення, що громади, які бажають перейти на новий стиль, можуть це зробити за відповідною процедурою.

Коли ПЦУ розгляне реформу

Відомо, що Архієрейський Собор відбудеться у травні.

До 1 вересня, коли починається новий церковний рік, час ще є. На мою думку, як одного з членів Архієрейського Собору, є всі аргументи та підстави прийняти позитивне рішення, одночасно забезпечивши можливість громадам, які цього бажають, зберегти попередню календарну традицію,
– пише Зоря.

Він також пояснив, що подібні реформи в минулому викликали проблеми там, де їх впроваджували "в одну мить", "згори", без підготовки та без можливості альтернативи для тих, хто не готовий до сприйняття нового.

У ПЦУ впевнені, що поступовість, обмірковування всіх аргументів, надання альтернативи – це найкращий варіант впровадження змін.

Зоря розвінчав міфи щодо нового календаря

Митрополит спростував три популярні міфи проти календарної реформи. За його словами, всі ці аргументи проти календарної реформи пов'язані з Єрусалимською Церквою.

Зоря навів ще й історичний факт: Єрусалимська Церква останньою перейшла на окреме святкування Різдва Христового 25 грудня. Відтак, на сприйняття в Єрусалимі календарної реформи знадобилося майже 2 століття.

В Єрусалимі "щось знають", а їхня традиція "більш давня".

Насправді, пояснює митрополит, причина зовсім інша та цілком прозаїчна. Зветься вона "статус-кво".

Це – усталений за попередні століття порядок використання святих місць і храму Воскресіння та Гробу Господнього. Як відомо, вони поділені між низкою християнських сповідань (православні, католики, копти, вірмени) за часом використання і простором.

Статус-кво склався на основі календарної різниці, яка виникла ще у 16 столітті. Якщо Єрусалимський Патріархат прийме новоюліанський календар, як це зробили всі сусідні церкви – виникне проблема зміни статус-кво, коли треба буде наново визначати, коли і як використовувати святі місця у свята, які випадають одночасно.

"Зміна статус-кво – це революція. А революції не хоче ніхто. Тому і календар залишається незмінним", – зазначає митрополит.

"Благодатний вогонь сходить за юліанським календарем, тому він правильний".

За словами Євстратія, міфологія навколо церемонії Святого світла поширена значною мірою в Московському патріархаті. До слова, грецькою мовою ніхто не називає вогонь Великої суботи – благодатним.

Сама церемонія Святого світла звершується у Велику суботу за Пасхалією. Її дотримуються всі помісні церкви, які перейшли на новоюліанський календар.

Отже, календарна реформа, за словами митрополита, не торкається дати обчислення Великодня (і Великої суботи перед ним), тому і за "старим", і за "новим" стилем – це буде один і той самий день.

"На Фаворі хмара сходить на Преображення 19 серпня, а Йордан повертає свою течію 19 січня, тобто на свята за юліанським календарем".

"Не розбираючи навіть саму сумнівну ймовірність того, що такі "календарні чудеса" справді відбуваються, маємо сказати, що навіть якби таке справді ставалося щороку в ті самі дні, то не є більш логічним пояснити це тим, що саме в такі дні вірні святкують? А не навпаки", – стверджує митрополит.

Тобто, за його словами, Бог являє знак своєї милості у свято. Тому коли святкуватимуть на 13 днів раніше, то і знаки ці можуть явитися у час святкування, а не по цифрі на календарі.

Джерело матеріала
loader
loader