/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2Ffa3328c674f9015b491fe2b8121f6bf6.jpg)
Ким були перші українські жінки-автомобілістки: фото
На території сучасної України перші жінки-автомобілістки з’явились понад 120 років тому. Сьогодні, у Міжнародний жіночий день, саме час згадати, ким вони були.
Нещодавно Історичний Автоклуб дослідив питання появи перших автомобілів в Україні і з'ясував дуже цікаві факти. Вдалося точно визначити, коли ж саме перша жінка з території України придбала собі автомобіль. Історію про перших жінок за кермом опублікувало видання autoconsulting.com.ua.
Читайте також: Виробник електричних скутерів Ola запустив завод, де працюють виключно жінки
23 березня 1896 року княгиня Анна Абамелек (у дівочості Гижицька) з Одеси, замовила собі автомобіль Peugeot Type 11, а у червні його отримала. На жаль, фото або портрету Анни Абамелек відшукати не вдалося, але запис про її придбання зберігся у французькому архіві. Його і відшукали дослідники з Історичного Автоклубу. До речі, Анна стала першим покупцем автомобіля марки Peugeot на території України, і першою автомобілісткою взагалі у тодішній Російської Імперії.
Ще одною відомою автомобілісткою була Галина фон Мекк – донька того самого магната, який був серед засновників Київського Клубу автомобілістів у 1904 році. Галина їздила на Daimler і навіть у 1911 році взяла участь у перегонах Санкт-Петербург-Київ-Севастополь.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F5c9f279c51d9d3fae2dd3e2792ac0ef9.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F8e4c44206d854659be35230bef66f734.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F31a7c363496652370451a7a91b236735.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F5c24abce05aa473912790c2ab6e9af3c.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F5b35c42885f9a9fb8c24a25600dfa246.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F9025832bac2bfd81270d38cf7818f045.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2Fd5dce51f9016ba03318f8a324a5dfee0.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F3c939910c685a18cf86af44355779bcf.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F191d9f1c5f744c5146751e5e769d8023.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2Fface868baacf080db25d06f241604a79.jpg)
Була відома жінка-автомобіліст і у Херсоні. Це Надія Сухомлінова, єдина з жінок, яка входила до складу Одеського автоклубу. Їздила вона на Benz, а згодом на Berliet.
Слід згадати і ще одну видатну українку – Соломію Крушельницьку. Шляхетна пані Соломея вправно їздила на своєму Fiat Zero за кермом. Пані Соломія часто подорожувала на своєму авто і була у багатьох містах.
Був автомобіль ще у однієї відомої нашої землячки – Шарі Федак (повне ім’я – Шарлотта Клара Марія Федак), яка народилася у Берегові на Закарпатті. Вона була примою Будапештського оперного театру та актрисою й вважається першою жінкою-водієм в Угорщині. Згодом вона привезла автомобіль Peugeot і до Берегова, своєму батькові лікарю Іштвану Федаку.
Слід згадати, що відомий Rolls-Royce гетьмана Скоропадського теж належав раніше жінці - графині Олені Броницькій з Брусилова. Але він був реквізований і згодом опинився у Києві.
Їздила на Сіtroen AC4 Berlina de Luxe 1929 року і графиня Потоцька у Львові. Був у їх гаражі також Peugeot 201.

