Дослідження показало, наскільки подорожчав "аптечний кошик" за рік і які препарати найчастіше купують українці.
Як передає "Хвиля", про це свідчать результати дослідження, проведеного компанією Proxima Research, пише biz.nv.ua.
Так, найдорожчою категорією серед товарів "аптечного кошика" у першому кварталі 2023 року стали дієтичні добавки – середньозважена вартість однієї упаковки становила 163,9 гривень. Цей показник для лікарських засобів зафіксовано на рівні 147 гривень, косметики – 133,8 гривень, медичних виробів – 35,6 гривень.
Виходячи з даних дослідження, загальні обсяги аптечного продажу всіх категорій товарів "кошика" склали 39,7 мільярда гривень і збільшилися на 2,4% порівняно з аналогічним періодом минулого року.
Зокрема, у натуральному вираженні обсяги продажів скоротилися на 25,3%, склавши 321,2 млн. упаковок.
У доларовому еквіваленті динаміка аптечного продажу також демонструє спад на 20,5%, а обсяги продажів становлять близько $1,1 мільярда.
Як зазначається, збільшення обсягів аптечного продажу в грошах фіксується майже для всіх категорій, за винятком медичних виробів.
А ось інфляційний індекс, що характеризує зростання ринку лікарських засобів за рахунок зміни цін, знизився з 30% у січні до 16% у березні.
При цьому, якщо розглянути динаміку цін на топ-10 торгових назв лікарських засобів (stock keeping unit – SKU) за обсягами аптечного продажу у грошовому вираженні у 2023 році, то для всіх препаратів фіксується зростання роздрібної вартості порівняно з довоєнним періодом. Так, станом на кінець квітня порівняно з ціною на 1 січня зростання становило в середньому близько 3%.
Зокрема, серед брендів лікарських засобів лідерами за обсягами продажів у першому кварталі стали Німесіл, Нурофен та Ксарелто.
Тим часом, компанії Фармак, Дарниця та Acino стали лідерами за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні.
Нагадаємо, У МОЗ назвали медичні послуги, за які українцям не потрібно платити