/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F9ccf885230b881342709e33ebf01e77b.jpg)
Бюджетне чи преміальне: яке вживане авто краще?
Покупець вживаного автомобіля має один величезний привілей перед клієнтом дилерського автосалону: на свої гроші він може придбати і бюджетний автомобіль, і преміальний. Деякі нюанси, звичайно, в обох варіантах є, і про них ми поговоримо: яка вживана машина краще – люксова модель чи машинка початкового рівня?
На перший погляд, все зрозуміло: якщо ціна однакова, то преміум-клас буде у гіршому стані, ніж бюджетний малюк. Але це не завжди так.
![]()
За одну й ту саму суму на вторинному ринку можна придбати і преміальний кросовер, і сімейний хетчбек. Але це дивно лише на перший погляд.
Читайте також: Коли стара машина вбиває себе: за чим слідкувати у вживаному авто
Чим відрізняються машини різних класів
Це дитяче питання, на яке не так просто відповісти. Адже сьогодні автомобільні класи та сегменти ретельно перемішані маркетологами: в суперкомпактному класі повно скажених турбомашинок зі шкіряним салоном та переліком систем безпеки на півсторінки, а 5-метровий бізнес-седан можна купити з трициліндровим 1,0-літровим моторчиком і “на ковпаках”. Між тим, принципові первинні відмінності автомобілів цих двох класів такі:
Преміальні авто
- Великі габарити (не завжди)
- Просторий салон
- Наявність в лінійці повнорозмірних потужних двигунів
- Досконала підвіска – комфортна і довговічна
- Високий рівень активної та пасивної безпеки
- Спрямовані на комфорт конструктивні рішення
- Великий запас ресурсу вузлів та агрегатів.
![]()
Нинішні бюджетні моделі мають все необхідне для безпечного та цілком комфортного пересування у просторі. І з надійністю у них все гаразд – але лише в молодому віці.
Бюджетні авто
- Економні конструкторські рішення в більшості вузлів
- Обмежена довговічність
- Бідне оснащення у більшості версій
- Низька ціна
Залишилося додати, що традиційно престижні автомобілі обходяться дорого в утриманні. І це об’єктивно, бо кожен агрегат і вузол мають складну конструкцію, яка зорієнтована в першу чергу на комфортність і надійність роботи. З тієї самої причини запчастини також коштують дорожче.
Читайте також: Найбільш надійні вживані авто в Україні
З іншого боку, автомобілі початкового класу, будучи найдешевшими на ринку, не обов’язково виявляються найдешевшими в утриманні. Тим більше, коли вони вже дуже немолоді. Власне, поважний він відбивається на машинах будь-якого класу, хоча прояви старіння різні.
Преміум поважного віку
Купувати автомобіль високого класу з рук особливо вигідно. Якщо ці руки – перші. Тому що такі власники часто продають машину не через те, що вона зносилася, а тому, що вона застаріла морально – стала немодною: це важливо в певних колах користувачів.
![]()
Машини преміум-класу, крім того, що старішають з плином часу і намотуванням пробігу можуть мати хронічні вади: схильність до корозії, примхливу електроніку тощо.
А оскільки закладений в преміальну модель ресурс зазвичай великий, то після першого власника така машина має, там би мовити, “ще одне життя”. Щоправда, перші власники це теж розуміють, і будучи людьми раціональними, дешево свої добре збережені машини не продають.
Проте головне, що тут є одне велике але: автомобілі вищих класів дуже дорого ремонтувати. Наприклад, для заміни свічок запалювання у V-подібних моторах часто доводиться знімати не лише частину навісного обладнання, а й впускний колектор та елементи паливної системи. В кілька тисяч доларів може вилитися повний ремонт (а частковий робити сенсу немає) ходової частини поважного позашляховика, в місячну зарплату – заміна його оригінального ключа.
Також майте на увазі, що вже кілька років їзди на моделі високого класу вам доведеться відмовитися від користування частиною його принад. Швидше за все, у вас не стане клімат-контролю (компресор та його муфта до великих машин надто дорогі), пам’яті сидінь (їхні сервоприводи мало хто береться ремонтувати), регулювання дорожнього просвіту (подушки можуть коштувати по кількасот євро)…
![]()
Дуже часто власники вживаних машин високого класу не можуть забезпечити працездатність всіх його численних систем – через високу вартість ремонту.
Одне слово, навіть одного назріваючого ремонту може бути достатньо, щоб новий власник в цілому свіжого авто преміум-класу змушений був замислитися про сенс володіння ним.
Бюджетник на пенсії
Автомобілі бюджетного класу сьогодні проявляють свою дешевизну аж ніяк не в повсякденному користуванні – вони зручні, практичні, безвідмовні. Але свою надійність вони зберігають протягом набагато меншого періоду. Такі машини при конструюванні не замислюються як довгожителі, головна ідея – щоб авто вірою і правдою відслужило гарантійний термін та ще два-три роки “зверху”.
Але більшість дешевих і простеньких авто відносно просто ремонтувати – через те, що в них немає скупчення надто складних систем. Крім того, саме під недорогі моделі у нас “заточений” ринок запчастин, яких є широкий вибір на будь-який гаманець.
Окремо треба зазначити про автомобілі, створені спеціально для ринків небагатих країн – типу Renault Logan, Skoda Rapid, Citroen C-Elysee тощо. Ці машини сконструйовані в КБ провідних автовиробників, тож з технічним боком справи у них точно все гаразд, а решта проявів “бюджетності” мінімальна. При цьому відносно невисока ціна пояснюється економією на оздобленні інтер’єру та використанні агрегатної бази старих моделей, добре відпрацьованих у виробництві та обслуговуванні.
![]()
Ремонтувати недорогі моделі дешевше, ніж преміальні. Але вони все одно потребують певної кваліфікації від майстрів СТО.
Бюджетний чи преміальний – що купувати?
Мабуть, з точки зору перспективи пересічному українському громадянинові краще обирати щось ближче до бюджетного сегменту. Якщо машина береться не на два-три роки, то преміальне авто в ваших руках таки дозріє до віку великих ремонтів – і це врешті решт будуть суми, співрозмірні з вартістю цілої машини початкового рівня.
Так, машина низького класу буде ламатись частіше, але вартість ремонту щоразу буде не такою вже й високою. Головне - вибрати комплектацію з мотором та трансмісією, які не мають репутації "одноразових". Таких, до речі, особливо багато саме серед невеликих машин: 3-циліндрові даунсайзингові моторчики, примітивні "роботи" і варіатори.
Рекомендація “Авто 24”
Якщо ви шукаєте більш-менш практичний автомобіль “на кожен день”, радимо обирати його не за класом, а за станом. Тобто в межах свого бюджету шукайте машину з мінімально можливим пробігом і в максимально кращому стані. При цьому ніхто не забороняє вам встановити певні “фільтри”: наприклад, наявність кондиціонера, тип кузова, вид пального тощо.
Читайте також: 4 машини для дачі: по господарству і в поля

