Дослідження Reuters Institute: уникнення теми війни в Україні і загальне зниження рівня споживання новин
Серед людей, які уникають новин, 39% стверджують, що уникають, зокрема, новин про війну в Україні. На це вказує опитування, дані з якого Institute Reuters оприлюднив у своєму щорічному звіті Digital News Report 2023.
Примітно, що відсоток тих, хто уникає новин про війну в Україні, вищий у сусідніх країнах у порівнянні, наприклад, із США.
Автори дослідження наголошують, що такі дані можуть свідчити не про відсутність інтересу до України, а про «бажання керувати часом або намагання зберегти психічне здоровʼя від цілком реальних жахів війни». Можливо також, що споживачі в цих країнах уже вважають себе досить поінформованими про ситуацію в Україні.
За оцінками Institute Reuters, якщо у 2017 році 63% опитаних людей цікавилися новинами, то у 2023 їх лишилося тільки 48%. А більше третини (36%) заявили, що іноді або часто взагалі уникають новин.
«Докази того, що деякі люди відмовляються від важливих тем новин, таких як війна в Україні, національна політика і навіть зміна клімату, є надзвичайно складними для індустрії новин і для тих, хто вважає, що ЗМІ відіграють вирішальну роль в інформуванні громадськості», — йдеться у Digital News Report 2023.
У звіті також наголошується на тому, що за останній рік довіра до новин у різних куточках світу впала ще на два відсотки, що в багатьох країнах звело нанівець успіхи, досягнуті в розпал пандемії коронавірусу.
В опитуванні взяли участь 93 тисячі користувачів із 46 країн світу, зокрема зі США, Великої Британії, Аргентини, Бельгії, Греції, Іспанії, Канади, Південної Кореї, Таїланду. Україна в опитуванні не брала участі. Для всіх країн вибірка репрезентативна за віком та статтю.
Крім того, автори дослідження наголошують, що опитування не завжди може відображати реальну поведінку людей, оскільки люди суб'єктивно оцінюють свою поведінку. Тому результати опитування не можуть бути повністю об'єктивними.
Читайте також:
-
Висвітлення української тематики в медіа різних країн Європи має свою специфіку, — дослідження
-
Війна і битва наративів: Як російська пропаганда діє в медійному просторі Глобального Півдня
-
Як російська пропаганда конструює альтернативну реальність у Східній Європі
-
Соцмережі як основне джерело інформації, 10% телеглядачів і туга за Батьківщиною — «Опора» представила дослідження медіаспоживання українців у Польщі

